beantwoord

reizen als 13-jarige

  • 24 June 2022
  • 3 reacties
  • 389 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Me kind is 13 jaar oud hij wilt heel graag van Zwolle naar Hoogeveen hij weet alles over treinen mag hij op z’n 13 al met treinen door Nederland reizen 

 

icon

Beste antwoord door Tomas NS 24 June 2022, 18:35

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ja hoor, dat mag. Hij kan dan gebruik maken van een Jongeren Dagkaart van €7,50 (alleen geldig in de daluren/weekend en alleen geldig in NS treinen) of een NS Flex abonnement. Een Flex abonnement kan hij niet zelf afsluiten, dat moet door een ouder gedaan worden. 

Hey Aland en welkom bij de NS Community!

Ik heb de titel van je topic even aangevuld zodat hij beter te vinden is.

Zoals Momo al aangeeft is het reizen als 13-jarige gewoon toegestaan. Zelfs kinderen mogen alleen met de trein reizen met een Railrunner. Je zoon mag dus zeker mee, al kan hij inderdaad niet meer met een Railrunner reizen. De tip hierboven is daarbij een goede, maar hou daarbij wel rekening dat de Jongeren Dagkaart aanvullende voorwaarden heeft. De spitsbeperking is daarbij het belangrijkst.

Heeft je zoon toevallig al een leuke bestemming bedacht? Ik ben erg benieuwd!

Me kind is 13 jaar oud hij wilt heel graag van Zwolle naar Hoogeveen hij weet alles over treinen mag hij op z’n 13 al met treinen door Nederland reizen 

Natuurlijk mag dat, sommige kinderen wonen zo ver van school dat ze zodra ze naar de middelbare school gaan met de trein moeten. 

Reageer