restitutie

  • 1 October 2023
  • 4 reacties
  • 128 Bekeken

Beste NS , afgelopen vrijdagavond 29 september ben ik meegeweest met de Dinnertrain , deze ging van start op perron 5 in Gouda , om daar te komen heb ik de trein gepakt vanaf Rotterdam CS , daar in gechecked , om te voorkomen dat ik in Gouda voor het traject van de dinnertrain zou betalen ( zit reeds bij de prijs in ) heb ik me uitgechecked bij een poortje . Toch is het fout gegaan want toen ik terug kwam met de dinnertrain en ik probeerde me weer in techecken voor mijn reis naar Rotterdam zag ik dat er veel geld was afgehaald . Om te voorkomen dat dit me de volgende keer niet weer gebeurd , hoe pak ik dit de volgende keer aan ???????????

Mijn naam is Oscar Bosch , heb reeds om een teruggave gevraagd , heb als jullie daarom vragen bewijs van de dinnertrain.

Ik hoor graag van jullie ?

gr Oscar Bosch


4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Mascotte73,

Op zich is de manier die je beschrijft wel de juiste. Ik neem aan dat je bij het uitchecken in Gouda niet door het poortje bent gegaan?

Ik vermoed dat het mis is gegaan bij het weer inchecken in Gouda. Dat heb je denk ik ook bij een poortje gedaan? Aan de ‘binnenkant’ van het poortjesgebied kun je niet inchecken bij een poortje, alleen uitchecken. Als je dat toch probeert, heb je een uitcheck zonder incheck, en wordt er € 20 ingehouden.
Staan er in Gouda nergens paaltjes op de perrons? Die zou je namelijk wel kunnen gebruiken om weer in te checken. Heeft Dinnertrain zelf geen uitleg over hoe je moet handelen? Misschien met een QR-code om poortjes te kunnen openen o.i.d.?

Misschien kun je een screenshot van de reishistorie uit Mijn NS plaatsen? Dat maakt vaak veel duidelijk. Want als het inchecken in Gouda mislukt is, en je bent in Rotterdam weer door de poortjes naar buiten gegaan, had je wéér een uitcheck zonder incheck, en zou er zomaar wéér € 20 ingehouden kunnen zijn, nog los van het feit dat je dan tussen Gouda en Rotterdam formeel hebt zwartgereden en € 50 boete had kunnen krijgen. (Het kan overigens wel enige dagen duren voor alle reizen verwerkt zijn in de reishistorie)

 

Tja , in Gouda stonden er nergens incheckpaaltjes ( oud station waarschijnlijk) , verder was dit etentje op de dinnertrein een verrassing voor mijn verjaardag dus ik heb ook geen inzage gehad in een QR code of iets in die trant . De kennis had ons zeker beter moeten informeren maar dan was het geen verassing meer . Ik neem aan dat Dinnertrein wel aanwijzingen heeft zoals QR code .

Bedankt voor de info 

Badge +3

in Gouda stonden er nergens incheckpaaltjes ( oud station waarschijnlijk)

Op stations die zijn afgesloten met poortjes staan er alleen paaltjes op de perrons als er meerdere vervoerders rijden (zodat kan worden omgecheckt van de ene naar de andere vervoerder) of internationale treinen vertrekken (zodat kan worden uitgecheckt voorafgaand aan de internationale reis of juist ingecheckt om verder te reizen met binnenlandse treinen). In Gouda speelt beide niet, dus staan er geen paaltjes. Dat heeft verder niets te maken met hoe oud een station is.

Reputatie 7
Badge +3

Heb het nog even opgezocht:

Na het reserveren ontvangt u van ons de bevestiging per e-mail. U ontvangt uw instapkaarten voor het station en de Dinner Train 48 uur voor vertrek via het opgegeven e-mail adres. Druk het goed leesbaar af op A4-papier (dit mag in kleur, maar ook in zwart-wit). U kunt uw e-ticket ook downloaden op uw mobiele telefoon.

De instapkaarten die u 48 uur voor vertrek ontvangt is voorzien van een QR-code die u toegang geeft tot het station. Deze code kan gescand worden bij de ticketpoortjes, waarna u toegang heeft tot het station.

 

Dat was dus de manier geweest. Je had dan op de terugweg in Gouda met die code door de poortjes naar buiten gekund en vervolgens weer met je eigen OV-chipkaart naar binnen. Maar dan was de verrassing er wel af inderdaad 🙂

Voor een volgende keer zou je eventueel ook een e-ticket kunnen kopen, dan heb je helemaal geen gedoe met in- en uitchecken. Alleen krijg je dan geen korting, dus als je een abonnement hebt is dat niet voordelig.

Reageer