Reis regelmatig 1ste klas tussen Den Haag en Eindhoven. Erger me vooral tijdens de avondspits aan een overvolle 1ste klas, met veel scholieren, studenten etc. Controle is er vrijwel niet tot nooit. Ongetwijfeld met als reden personeelstekort, te weinig treinen, studenten ov jaarkaart etc etc. Prima, maar waarom zou ik dan het 1ste klas tarief betalen? Schaf het onderscheid dan gewoon af tijdens de spits?
Reis regelmatig 1ste klas tussen Den Haag en Eindhoven. Erger me vooral tijdens de avondspits aan een overvolle 1ste klas, met veel scholieren, studenten etc. Controle is er vrijwel niet tot nooit. Ongetwijfeld met als reden personeelstekort, te weinig treinen, studenten ov jaarkaart etc etc. Prima, maar waarom zou ik dan het 1ste klas tarief betalen? Schaf het onderscheid dan gewoon af tijdens de spits?
Dit soort voorstellen zijn hier al een keer of 100 voorbijgekomen. Gaat niet gebeuren
Welkom bij de NS Community!
Gaat inderdaad niet gebeuren, want waar kan iemand met een duur 1e klas abonnement dan terecht?
Op het traject waar ik regelmatig reis, vaak in de spits, zit het kennelijk wat anders. Uit verveling ben ik eens neuzen en stoelen gaan tellen in de eerste klasse. Gemiddeld is 25,49% van de zitplaatsen eerste klasse. (Kan je o.a. zien in de reisplanner) Waar ik van schrok was de bezetting van de 1ste klasse, vaak minder dan de helft, ongeacht welke van de 9 spitstreinen ik nam. 436 van de 1710 zitplaatsen zijn 1ste klasse… Zouden daadwerkelijk een kwart van de mensen die een zitplaats kunnen vinden een 1ste klas kaartje hebben?
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.