Vandaag wou ik reizen van Groningen naar Zwolle. Trein zou vertrekken rond 9:49. We bleven stil staan tot nu, 09:54 en dan weet je al hoe laat het is. "Een deur wil niet dicht." Nou goed, ze doen natuurlijk hun best om het op te lossen. Maar dit is voor mij nu al de 5e keer dat dit probleem zich voordoet op hetzelfde traject (Groningen - Den Haag). Gelukkig kon deze keer het personeel de storing tijdelijk verhelpen. Maar dat geluk heb ik niet altijd. Is het niet gewoon handiger om die deur tijdelijk gesloten te houden of om het treinstel tijdelijk even uit dienst te halen zodat er goed naar gekeken kan worden?
Bladzijde 1 / 1
Maar dat geluk heb ik niet altijd. Is het niet gewoon handiger om die deur tijdelijk gesloten te houden of om het treinstel tijdelijk even uit dienst te halen zodat er goed naar gekeken kan worden?
Er zijn achterstanden bij het onderhoud door gebrek aan technische personeel. Het treinstel uit dienst halen kan maar dan is er helemaal geen trein want er is door de achterstanden sowieso al een tekort aan inzetbaar materieel. En snel gerepareerd wordt het daardoor ook niet want daar is dus juist geen personeel voor. Hooguit kun je de deuren tijdelijk vergrendelen maar dan krijg je weer klachten over de veiligheid.
Maar dat geluk heb ik niet altijd. Is het niet gewoon handiger om die deur tijdelijk gesloten te houden of om het treinstel tijdelijk even uit dienst te halen zodat er goed naar gekeken kan worden?
Er zijn achterstanden bij het onderhoud door gebrek aan technische personeel. Het treinstel uit dienst halen kan maar dan is er helemaal geen trein want er is door de achterstanden sowieso al een tekort aan inzetbaar materieel. En snel gerepareerd wordt het daardoor ook niet want daar is dus juist geen personeel voor. Hooguit kun je de deuren tijdelijk vergrendelen maar dan krijg je weer klachten over de veiligheid.
Deze trein was met 10 delen, daar kan vast wel een uit toch?
Deze trein was met 10 delen, daar kan vast wel een uit toch?
Uh, 10 bakken DDZ op zondagochtend???
Gekoppeld rijden met DDZ is al sinds jaar en dag een hoofdpijn vanwege technische problemen. Als alle deuren niet wilden sluiten (en dus niet alleen een specifieke deur) dan zou het wel eens daaraan kunnen liggen.
Deuren willen helaas ook nog wel eens in storing vallen als iemand eraan trekt om deze open te houden nadat ze al bezig zijn met de vergrendeling. Om nog even gauw mee te kunnen. Heeft dan niet zo heel veel met de technische staat van het materieel te maken maar met het asociale gedrag van die specifieke reiziger.
Deuren willen helaas ook nog wel eens in storing vallen als iemand eraan trekt om deze open te houden nadat ze al bezig zijn met de vergrendeling.
Dat is zeker ook waar. Maar een gekoppelde DDZ is natuurlijk wel een erg verdachte factor. Ik herinner me nog de ellende toen ze standaard op de lijn Zwolle-Roosendaal reden en sommige treinen in de spits versterkt werden met een tweede stel.
Deze trein was met 10 delen, daar kan vast wel een uit toch?
Uh, 10 bakken DDZ op zondagochtend???
Gekoppeld rijden met DDZ is al sinds jaar en dag een hoofdpijn vanwege technische problemen. Als alle deuren niet wilden sluiten (en dus niet alleen een specifieke deur) dan zou het wel eens daaraan kunnen liggen.
Ik was ook verrast ja. De trein naar DH is altijd wel druk trouwens.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.