Gisteravond ben ik vanuit Deventer met de trein vertrokken om 19:45 richting Roosendaal. Bij het uitstappen op station Den Bosch ben ik, hoe stom ook, mijn sleutels op het tafeltje vergeten. Deze sleutels zitten mijn werkdruppel, unieke gecertificeerde huissleutel en nog nog 2 sleutels. Na 10 minuten kwam ik er achter en de klantenservice bevestigde (terwijl zij belden met een conducteur) dat deze gevonden was, helemaal super! Ik moest even wachten op een mail, maar in de extase en blij dat ik snel mijn sleutel terug zou hebben heb ik het gesprek beëindigd.
Nu is niks minder waar. Vanmorgen bel ik en mijn sleutel is in Roosendaal in een kluis gedeponeerd. Nu geeft de NS klantenservice aan niks te kunnen doen en dat ik twee weken!! op mijn sleutels moet wachten.
Kort gezegd: Sleutel ligt in een kluis, procedures gaan lopen en ik kan er niet bij. Laat staan dat ik nu mijn huis in kan.
Mijn vraag: Kan het dat NS mijn spullen, terwijl ik weet waar deze zijn, zomaar zo lang vast houden? Ik begrijp dat het mijn schuld is dat ik iets vergeten ben, maar dit is toch een zeer merkwaardige gang van zaken?