beantwoord

Sleutels verloren, in kluis Roosendaal & 2 weken wachten?!

  • 18 January 2024
  • 5 reacties
  • 163 Bekeken

Gisteravond ben ik vanuit Deventer met de trein vertrokken om 19:45 richting Roosendaal. Bij het uitstappen op station Den Bosch ben ik, hoe stom ook, mijn sleutels op het tafeltje vergeten. Deze sleutels zitten mijn werkdruppel, unieke gecertificeerde huissleutel en nog nog 2 sleutels. Na 10 minuten kwam ik er achter en de klantenservice bevestigde (terwijl zij belden met een conducteur) dat deze gevonden was, helemaal super! Ik moest even wachten op een mail, maar in de extase en blij dat ik snel mijn sleutel terug zou hebben heb ik het gesprek beëindigd. 

Nu is niks minder waar. Vanmorgen bel ik en mijn sleutel is in Roosendaal in een kluis gedeponeerd. Nu geeft de NS klantenservice aan niks te kunnen doen en dat ik twee weken!! op mijn sleutels moet wachten. 

Kort gezegd: Sleutel ligt in een kluis, procedures gaan lopen en ik kan er niet bij. Laat staan dat ik nu mijn huis in kan. 

Mijn vraag: Kan het dat NS mijn spullen, terwijl ik weet waar deze zijn, zomaar zo lang vast  houden? Ik begrijp dat het mijn schuld is dat ik iets vergeten ben, maar dit is toch een zeer merkwaardige gang van zaken?

icon

Beste antwoord door Sascha NS 18 January 2024, 14:12

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Vreemd inderdaad. Zijn het het echt alleen sleutels?

@Thom Ja, ik begrijp de procedures. Maar dit is toch zeer merkwaardig voor sleutels die direct gevonden zijn zonder dat het eindstation is bereikt? Daarnaast een sleutel direct in een kluis deponeren waar niemand bij kan is toch totaal niet wenselijk? Dit gaat toch alle klantvriendelijkheid voorbij?

@Thom Ja, het betreft enkel een bosje sleutels. al mijn belangrijke directe sleutels aan 1 bos…. hard balen. Maar dit is echt niet een fijne gang van zaken.

Goedemiddag ChrisK.

Super balen dat het zo lang duurt voordat je je sleutels weer terughebt.

Roosendaal is geen locatie waar Gevonden Voorwerpen afgehaald kunnen worden. Dit betekent dat iemand gevonden goederen op komt halen op het station (op dinsdag of donderdag) en vervolgens opstuurt naar het Centraal Bureau Gevonden Voorwerpen wat zich elders bevindt. Daar wordt alles uitgezocht, gesorteerd etc en richting de eigenaren verstuurd. Door dit proces kan het inderdaad even duren voordat je verloren voorwerp weer bij je terecht komt. We spreken altijd over een uiterste, dus het duurt uiterlijk 2 weken. 

Goedemiddag ChrisK.

Super balen dat het zo lang duurt voordat je je sleutels weer terughebt.

Roosendaal is geen locatie waar Gevonden Voorwerpen afgehaald kunnen worden. Dit betekent dat iemand gevonden goederen op komt halen op het station (op dinsdag of donderdag) en vervolgens opstuurt naar het Centraal Bureau Gevonden Voorwerpen wat zich elders bevindt. Daar wordt alles uitgezocht, gesorteerd etc en richting de eigenaren verstuurd. Door dit proces kan het inderdaad even duren voordat je verloren voorwerp weer bij je terecht komt. We spreken altijd over een uiterste, dus het duurt uiterlijk 2 weken. 

Dit klopt, ik ben ook bang dat het twee weken gaat duren. Het jammere is dat zelf actief contact gezocht dient te worden met NS om status updates te krijgen. Inmiddels een zeer aardige jongen aan de lijn gehad. We gaan zien wanneer de sleutel weer terecht is. Jammer dat tijdens het gesprek het niet mogelijk was om snel naar Roosendaal te rijden en de sleutels toch nog in ontvangst te nemen. Dat is hetgeen waar ik het meest van baal. Wel een wijze les…. Ik zal niet snel weer mijn sleutels op het tafeltje leggen…… Dank voor je reactie!

Reageer