beantwoord

Snelheidsbeperking Culemborg-Geldermalsen

  • 26 July 2023
  • 10 reacties
  • 415 Bekeken

Reputatie 3

Nog steeds maakt de Intercity minder vaart tot bijna stilstaan na Culemborg....Waar is dit goed voor? En hoe lang gaat dit nog duren? Richting Utrecht Centraal geen problemen!....Wat ..mij ook opvalt is een schuddend Intercity richting Utrecht...Ervaren jullie dit ook?  Groetjes 

icon

Beste antwoord door Edwin 26 July 2023, 17:44

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3

Schuddend trein op traject Gouda richting Utrecht dan via Woerden!

Reputatie 7
Badge

Die snelheidsbeperking bij Culemborg ligt er inderdaad al een tijd in en zal dat vrees ik nog wel even blijven. De reden van het bijna stoppen is waarschijnlijk omdat we daar achter een sprinter zitten die dat stuk spoor langer bezet houdt door de beperking van 40 km/u.

 

Gouda-Woerden-Utrecht is bekend en vaak genoeg gemeld, maar is niet gevaarlijk dus daar geen snelheidsbeperking. 

Reputatie 7
Badge +3

Tussen Culemborg en Geldermalsen was er van 2018 tot 2022 een snelheidsbeperking i.v.m. een instabiele bodem. Er is vorig jaar een nieuw fundament aangelegd.
Heeft de huidige beperking hier ook mee te maken? Zijn er toch weer problemen geconstateerd? Of is het heel iets anders?

“Er ligt straks een stabiel en veilig spoor waar treinen op volle snelheid kunnen rijden.”

Badge +3

Zijn er toch weer problemen geconstateerd?

Ja.

Reputatie 7
Badge +3

Die had ik even gemist, thanks.

Reputatie 7
Badge +1

Nu dus ook weer op nu.nl.

 

https://www.nu.nl/binnenland/6298544/deel-van-spoor-tussen-utrecht-en-geldermalsen-is-verzakt.html

Reputatie 7
Badge

Maar in dat artikel staat dat dit vanaf afgelopen donderdag het geval is….

Die snelheidsbeperking ligt er al vanaf 21 december 2022.

Reputatie 7
Badge +3

Is er dan nu op nog een ander stuk een verzakking? 

Reputatie 7
Badge

Is er dan nu op nog een ander stuk een verzakking? 

Ik krijg net door dat er inderdaad nóg een verzakking is bij gekomen, tussen Castellum en Culemborg. Ben benieuwd hoe lang dat dan weer gaat duren…...

En tegelijkertijd tussen Dordrecht en Geldermalsen (origineel Dordrecht-Gorinchem op dezelfde lijn) een scheur in een spoorstaaf en erdoor nog steeds werkzaamheden + minder treinen.  

Reageer