Maak de stilte coupe voortaan alleen voor gebruik met een extra toeslag van bijvoorbeeld €1 of €2,50. Heb je die toeslag niet betaald dan mag je daar niet staan/zitten. Degene die er voor betaald hebben, betalen dan immers voor stilte coupe.
Maak de stilte coupe voortaan alleen voor gebruik met een extra toeslag van bijvoorbeeld €1 of €2,50. Heb je die toeslag niet betaald dan mag je daar niet staan/zitten. Degene die er voor betaald hebben, betalen dan immers voor stilte coupe.
Ik vind het allemaal heel creatief, maar of het praktisch uitvoerbaar is? Of begrijp ik hier iets niet? Controle na elk station?! Ik heb sterk mijn twijfels aangezien het voor NS al een uitdaging is om uberhaupt controle op 1 rit te doen. Die mentaliteit veranderd niet snel, dat is al wel gebleken.
Ik hou via treinposities bij hoe vaak ik controle heb en de statistieken zijn niet bemoedigend.
Maar hoe dan ook, even praktisch. Een spitstrein heeft met gemak 10 of 12 bakken DDZ/VIRM. Hoeveel stilte coupes zijn er in zo'n lange trein? Hoeveel man aan personeel wil je alleen al kwijt op 1 trein van 10/12 bakken om de stilte coupes te bewaken? En dan ook meenemen dat er veel meer van dit soort lange treinen rijden.
En zoals eerder gezegd, personeel ligt niet voor het oprapen + de kosten staan niet in verhouding. Of de toeslag moet hoog zijn of je moet al dat extra personeel die je de stilte coupes wil laten bemannen maar een half loon betalen. Kies de makkelijkste oplossing zou ik zeggen. NS gaat echt niet geld toeleggen om de - terechte - irritatie van stilte coupe reizigers weg te kunnen nemen.
Ik vind het allemaal heel creatief, maar of het praktisch uitvoerbaar is? Of begrijp ik hier iets niet? Controle na elk station?! Ik heb sterk mijn twijfels aangezien het voor NS al een uitdaging is om uberhaupt controle op 1 rit te doen. Die mentaliteit veranderd niet snel, dat is al wel gebleken.
Ik hou via treinposities bij hoe vaak ik controle heb en de statistieken zijn niet bemoedigend.
Maar hoe dan ook, even praktisch. Een spitstrein heeft met gemak 10 of 12 bakken DDZ/VIRM. Hoeveel stilte coupes zijn er in zo'n lange trein? Hoeveel man aan personeel wil je alleen al kwijt op 1 trein van 10/12 bakken om de stilte coupes te bewaken? En dan ook meenemen dat er veel meer van dit soort lange treinen rijden.
En zoals eerder gezegd, personeel ligt niet voor het oprapen + de kosten staan niet in verhouding. Of de toeslag moet hoog zijn of je moet al dat extra personeel die je de stilte coupes wil laten bemannen maar een half loon betalen. Kies de makkelijkste oplossing zou ik zeggen. NS gaat echt niet geld toeleggen om de - terechte - irritatie van stilte coupe reizigers weg te kunnen nemen.
Niet alle trajecten tijdens de spits zijn even druk. Dan hoef je ook niet overal al die extra controle te hebben
Uhm juist ja. Nou ja, de moderator heeft keurig je verzoek doorgezet. Ik trek verder me eigen conclusies wat NS er daadwerkelijk mee gaat doen
Laten we wel uitkijken het niet te politiek te maken, zeker als er dan opmerkingen komen die politiek lijken, maar alleen maar een scheldpartij opleveren.
Toch nog even inhaken: ik denk dat we hier op dit forum over het algemeen gelukkig een iets 'volwassener' clubje hebben dan hoe het er op de meeste social media aan toegaat. Als ik zie hoe debiel er afentoe gereageerd wordt onder comments met uiteenlopende onderwerpen op bijvoorbeeld Facebook/youtube etc. dan denk ik dat het hier alles meevalt. Scheldpartijen heb ik hier eigenlijk nog nooit gezien, tenzij de moderatie het natuurlijk snel heeft verwijderd Hoe dan ook blijft het ondanks de verschillende opvattingen en zienswijzen die hier op het forum aanwezig zijn best een prettige omgeving.
Ontopic dan: ik geloof niet dat meer toeslagen het antwoord zullen zijn voor een prettiger stiltecoupe. Ik geloof überhaupt niet in de stiltecoupe, niet omdat ik er iets op tegen heb, maar omdat ik oprecht geloof dat het de gemiddelde Nederlander niets interesseert en deze teveel met zichzelf bezig is. Extra handhaving zal ongetwijfeld helpen, maar is gewoon te duur. Overige initiatieven, waaronder ook het 'duidelijker' maken dat de stiltecoupe een stiltecoupe is gaan niets opleveren.
Ik geloof überhaupt niet in de stiltecoupe, niet omdat ik er iets op tegen heb, maar omdat ik oprecht geloof dat het de gemiddelde Nederlander niets interesseert en deze teveel met zichzelf bezig is. Extra handhaving zal ongetwijfeld helpen, maar is gewoon te duur. Overige initiatieven, waaronder ook het 'duidelijker' maken dat de stiltecoupe een stiltecoupe is gaan niets opleveren.
Maar waarom gaat NS er dan mee door.... wetende dat het een bron van irritatie is.... schaf het dan af. Het laten bestaan en de reizigers het zelf maar laten uitzoeken en elkaar aanspreken levert alleen maar ergernis op, dat blijkt al jaren uit dit forum.
Het is nu een "service" aan de klant die in stilte wil reizen, maar de service kan niet structureel geboden worden - terwijl men verwacht van wel. Dan krijg je dus geïrriteerde klanten.
Maar waarom gaat NS er dan mee door.... wetende dat het een bron van irritatie is.... schaf het dan af. Het laten bestaan en de reizigers het zelf maar laten uitzoeken en elkaar aanspreken levert alleen maar ergernis op, dat blijkt al jaren uit dit forum.
Het is nu een "service" aan de klant die in stilte wil reizen, maar de service kan niet structureel geboden worden - terwijl men verwacht van wel. Dan krijg je dus geïrriteerde klanten.
Omdat dat net zo veel moeite is? In elke trein mag je dan de signing weghalen. Dat zijn er nogal wat.
Maar waarom gaat NS er dan mee door.... wetende dat het een bron van irritatie is.... schaf het dan af.
Omdat dat net zo veel moeite is? In elke trein mag je dan de signing weghalen. Dat zijn er nogal wat.
Dus liever klachten en negatieve NS-beeldvorming over het ontbreken van stilte in een daarvoor bestemde coupé, dan dit voorkomen door voor evenveel moeite de lettertjes van de ramen te halen?
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.