beantwoord

Stiltecoupe in de app?

  • 29 December 2023
  • 5 reacties
  • 193 Bekeken

Ik reis graag rustig. De stilte coupe is hiervoor een goed idee (oké, afhankelijk van de reizigers).
In de NS app kan ik wel zien dat de trein een stiltecoupe heeft, maar ik kan nergens zien welk treinstel de stiltecoupe is. Klopt dat? Of kijk ik verkeerd?

Het lijkt me nl wel handig om vantevoren te weten waar de stiltecoupe is. Zodat je niet op het perron heen en weer hoeft te kijken, of in moet stappen en paar treinstellen moet door lopen. 

Ik ben nog niet zo'n lange reiziger, dus misschien is er ook wel een standaard voor.
Altijd in het midden, altijd boven oid. 
Dan hoor ik dat ook graag. Dankjewel.

icon

Beste antwoord door Rory NS 29 December 2023, 21:42

Bekijk origineel

5 reacties

Goedenavond Destrix,

Het klopt inderdaad dat je vooraf niet precies kan zien waar in de trein de stiltecoupé zich bevindt. Ik kan me voorstellen dat het wel handig zou zijn als de weergave wat duidelijker zou zijn. Het lijkt me een goede suggestie om intern door te zetten, dus dat zal ik bij deze ook doen. Helaas kan ik niet beloven dat het binnen enkele weken is aangepast, maar je feedback wordt in ieder geval meegenomen in de eerstvolgende evaluatie.

Alvast een klein handigheidje: in treinen met twee verdiepingen vind je stiltecoupé's boven. Dat is nog geen antwoord voor álle treinen, maar maakt het zoeken misschien wel wat makkelijker!

Dankjewel voor de terugkoppeling en het door zetten @Rory NS Misschien een kleine moeite, maar vast een groot gebruikersgemak

Badge +3

Het klopt inderdaad dat je vooraf niet precies kan zien waar in de trein de stiltecoupé zich bevindt.

Ome Joop hier… jaaaa dat klopt! https://www.youtube.com/watch?v=ubnjYygo3jQ dat weet je niet!

Ik kan me voorstellen dat … Helaas kan ik niet beloven …. maar je feedback wordt in ieder geval meegenomen in de eerstvolgende evaluatie.

Jaa, maar wanneer is die feedback evaluatie dan, als wij dat mogen vragen? 🙄🤔

https://www.youtube.com/watch?v=VR_TSuKpAgg

De Glans van de Eenvoud!

Vandaag op de heenreis was de stilte coupe goed te vinden.
Via buiten te zien. Ik stond net voor de deur van deze coupe.
Mazzel dus.

Op de terugweg was het een stuk drukker in de trein.
Op het perron al zo druk dat je niet fatsoenlijk de trein kon zien waar “stilte” op staat.
Dan kom je in de trein en loop je door de klapdeuren en kom je niks tegen van stilte coupe.
Best wel een misser. Op ooghoogte zou hier toch iets moeten staan van stilte coupe m.i. 

Gevolg:

Stilte coupe niet gevonden. In drukke ruimte moeten gaan zitten. Overal kibbelende mensen.
Niet prettig als je hier wat meer moetie mee hebt zoals ik. 

hallo,

op de app kunnen zien waar de stiltecoupe is is vooral handig bij de DDZ dubbeldekkers, daar heb je maar 1 stiltecoupe en je weet niet welk uiteinde het wordt. altijd een gokje. soms moet je dan nog wel even lopen om de coupe te bereiken.

 

zelf lees ik altijd boeken in de trein dus ik zou het ook fijn vinden als dat op het perron wordt aangegeven op de schermen, door bijvoorbeeld een S onder de desbetreffende coupe te plaatsen..?

Reageer