Skip to main content

Hé, ik reis elke dag met de trein en ik ben ook een treinspotter. Ik vroeg me af waarom de SLT geen stroomvoorziening heeft. Zelfs niet in de cabine, behalve voor de noodlamp. Ik vind het echt te gek voor woorden dat een moderne trein geen stroom heeft. Ik hoop dat ze dat bij de modernisering gaan inbouwen, want dit kan echt niet langer.

 

En dan nog even over de VIRM 2/3-generatie. Die hadden eerst geen stopcontacten en nu alleen in de eerste klas. Maar waarom hebben ze die toen niet gelijk ook in de tweede klas ingebouwd?

 

En de SLT is echt wel toe aan revisie. De stoelen zijn versleten, de software van de infoschermen is niet meer up-to-date en in alle sprinters is het verschil tussen eerste en tweede klas alleen een hoofdsteun, de kleur en een armleuning. Ik vind dat NS de sprinters net zo goed moet behandelen als de IC's.

 

Met vriendelijke groet 

Lars

Hoi @Lersie,

Ik kwam het volgende interessante artikel al eens tegen:

https://www.treinreiziger.nl/ns-gaat-bezuinigen-500-kantoorbanen-geschrapt-en-opknappen-treinen-mogelijk-versoberd/

“De treinen waar NS mee rijdt, gaan doorgaans dertig tot veertig jaar mee, legt een woordvoerder uit. Halverwege krijgen ze dan een opknapbeurt. De NS wil kijken of het mogelijk is om kosten te besparen door alleen het hoognodige opknapwerk te doen en de oude treinen bijvoorbeeld niet ook nog te voorzien van USB-poorten.”

Bron: treinreiziger.nl


Met de huidige bezuinigingen bij de NS hoef je voorlopig geen revisie van het interieur van de SLT te verwachten. Ik denk dat dit voor de volgende beurt klaar staat over een jaar of vijf. Tenminste als de NS financieel weer gezond is.

Zelf had ik gehoopt dat ze in ieder geval het reguliere OBIS-systeem in zouden bouwen. Maar helaas.


En de SLT is echt wel toe aan revisie. De stoelen zijn versleten, de software van de infoschermen is niet meer up-to-date en in alle sprinters is het verschil tussen eerste en tweede klas alleen een hoofdsteun, de kleur en een armleuning. Ik vind dat NS de sprinters net zo goed moet behandelen als de IC's.

Op zich is het verschil van 1e en 2e klas goed duidelijk daarnaast zitten deze aan beide uiteindes van de trein met een deur er tussen en kan het dus eigenlijk niet misgaan


Reageer