beantwoord

tafels sprinter 1e klas

  • 12 May 2022
  • 7 reacties
  • 654 Bekeken

Reputatie 1

Wat is de reden dat de tafels van sommige (nieuwe) 1e klas sprinters zo klein zijn dat een gemiddelde (kleine) laptop hier niet oppast? 1e klas is in mijn optiek voor een (belangrijk) deel beschikbaar gesteld voor mensen die willen werken tijdens de reis. Ik ben echter steeds bezig om mijn laptop recht te houden en te zorgen dat hij niet van de tafel valt. Is wat mij betreft slecht faciliteren van een belangrijke reizigersdoelgroep. Welk idee van de ns zit hier achter?

icon

Beste antwoord door Anonymous 12 May 2022, 12:28

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Vermoedelijk de ´steek´=ruimte tussen 2 zetels. Zou die langer zijn, dan kunnen er slechts minder rijen in dat stuk trein. Idem dito in airplanes-daar is het zelfs een soort wetenschappelijke studie. Die klepdingen zijn enkel bedoeld om een beker cf oid op te kunnen zetten.

Maar uh; laptop betekent toch ´op schoot=lap? Doe ik zelf trouwens ook nu-maar dan in een heel andere omgeving van een buitenlands spoorbedrijf.

Wat is de reden dat de tafels van sommige (nieuwe) 1e klas sprinters zo klein zijn dat een gemiddelde (kleine) laptop hier niet oppast? 1e klas is in mijn optiek voor een (belangrijk) deel beschikbaar gesteld voor mensen die willen werken tijdens de reis. Ik ben echter steeds bezig om mijn laptop recht te houden en te zorgen dat hij niet van de tafel valt. Is wat mij betreft slecht faciliteren van een belangrijke reizigersdoelgroep. Welk idee van de ns zit hier achter?

De trein is geen rijdend kantoor.

Dat tafeltje is ook niet bedoeld voor een laptop maar bedoelt voor een bekertje koffie of thee. De aanname is ook dat qua tijdsduur maar beperkt doorbrengt in een sprinter en dan overstap op een Intercity.

Dus de laptop moet gewoon op schoot mocht je in de sprinter willen werken.

Reputatie 7
Badge +3

Het Engelse woord lap betekent schoot. De laptop kan op schoot genomen worden. Als een laptop op een tafeltje past heb je mazzel. 

Reputatie 1

Bedankt allen voor de constructieve reacties, vertaallessen en als klap op de vuurpijl, de opmerking dat "de trein geen rijdend kantoor is." Jullie hebben met verve bewezen waarom de (klanten)service van de NS zo dramatisch wordt ervaren. Kritisch meedenken als frequente reiziger wordt niet constructief opgepakt maar direct de kop ingedrukt. Verschillende van mijn reizen, zoals gisteren, duren twee uur in een sprinter. Dat is niet mijn keus, dat is een gevolg van de reisplanner. Mijn keus is wel om voor de trein te kiezen ipv de auto zodat ik dan (hopelijk) kan werken. Zo zijn er meerdere reizigers, ook reizigers die juist om die reden wel wat meer willen betalen. Mijns inziens kan deze groep reizigers beter worden gefaciliteerd maar ik begrijp dat dit forum daar niet de juiste plaats voor is.

Ik vind het jammer dat je de reacties zo ervaart, Reiziger mvl. Uiteindelijk is er enkel een antwoord gegeven op jouw vraag, “waarom zijn deze tafeltjes zo klein?”. Deze antwoorden zijn echter niet gegeven door Klantenservice, maar door medereizigers met kennis van zaken, welke dus überhaupt ook niet de mogelijkheid hebben om feedback op te pakken.

De Community is in eerste instantie een platform voor reizigers om elkaar te helpen, maar ook hier kun je wel degelijk feedback achterlaten als jij graag een verandering wilt zien. Dit kan dan door een Moderator worden doorgestuurd. Je eerste bericht was echter met name een vraag om uitleg op het ‘waarom?’, wat is gegeven. Je hebt nu aangegeven dat je het graag anders zou willen zien, dus ik heb bij deze je feedback doorgegeven. Ik verwacht echter niet dat hier een verandering in zal komen, om de redenen die door de andere gebruikers al zijn gegeven.

Reputatie 7

Ook nu blijkt weer dat sommige reizigers iets anders verwachten dan eigenlijk de bedoeling is. De vraag om werken beter te faciliteren in een trein is al veel vaker voorbijgekomen. De trein is geen kantoor, maar het is blijkbaar wel een veelgevraagde wens om hieraan beter tegemoet te komen, om daardoor ook voor de trein te blijven kiezen. Sprinters zijn natuurlijk bedoeld voor korte afstanden, maar soms is de snelste route zonder een overstap inderdaad een langere Sprinterreis.

 

Reageer