Was die 20 euro voor de IC Direct toeslag of omdat u zich met een tweede klas kaartje in de eerste klas bevond?
Ik begrijp namelijk dat u zich met een tweede klas kaartje zonder toeslag te betalen in de eerste klas van de IC Direct bevond en daarmee dus dubbel in overtreding was.
Op deze beide overtredingen wordt in het algemeen geen coulance toegepast omdat ze normaliter "niet per ongeluk" zijn.
Die 20 euro was vanwege de ic toeslag, overigens lijkt het mij niet dat ik een boete krijg voor het bevinden in de eerste klas, als ik enkel in het gangpad stond omdat de rest van de trein vol zat
overigens lijkt het mij niet dat ik een boete krijg voor het bevinden in de eerste klas, als ik enkel in het gangpad stond omdat de rest van de trein vol zat
Daar staat wel degelijk een boete op. U mag zich niet met een tweede klas kaartje in de eerste klas bevinden, ook niet als u daar staat en niet zit.
Waar zou ik dan moeten staan? Overigens heb ik dit wel eens vaker gehad, waarbij dit nooit een probleem was omdat ja mensen toch naar hun werk moeten of de trein vol zit of niet
Waar zou ik dan moeten staan? Overigens heb ik dit wel eens vaker gehad, waarbij dit nooit een probleem was omdat ja mensen toch naar hun werk moeten of de trein vol zit of niet
In de tweede klas of wachten op de volgende trein als dat niet kan. Er zijn hier op het forum genoeg items van mensen die beboet zijn voor staan in de eerste klas met een tweede klas kaartje.
Overigens het bedrag van €20 duidt er op dat jij daar ook voor beboet bent en dat dat niet voor de toeslag was. Toeslag kopen voor de IC Direct in de trein kan zonder boete voor €10 als ik het wel heb.
Intercity direct Toeslag
Als je jouw Intercity direct Toeslag bent vergeten, dan koop je aan boord van de Intercity direct een losse toeslag. De toeslag kost in de trein € 5 plus € 5 administratiekosten voor een enkele reis.
Die 20 euro was vanwege de ic toeslag,
Zei de conducteur dat of staat dat ook op het bewijsje dat je hebt gekregen?
Ik heb een vervoersbewijs gekregen met prijs €10,15 en wettelijke verhoging van €30
Waar zou ik dan moeten staan? Overigens heb ik dit wel eens vaker gehad, waarbij dit nooit een probleem was omdat ja mensen toch naar hun werk moeten of de trein vol zit of niet
In de tweede klas of wachten op de volgende trein als dat niet kan. Er zijn hier op het forum genoeg items van mensen die beboet zijn voor staan in de eerste klas met een tweede klas kaartje.
Overigens het bedrag van €20 duidt er op dat jij daar ook voor beboet bent en dat dat niet voor de toeslag was. Toeslag kopen voor de IC Direct in de trein kan zonder boete voor €10 als ik het wel heb.
Intercity direct Toeslag
Als je jouw Intercity direct Toeslag bent vergeten, dan koop je aan boord van de Intercity direct een losse toeslag. De toeslag kost in de trein € 5 plus € 5 administratiekosten voor een enkele reis.
maar hoort hier dan nog die wettelijke verhoging op te komen?
Ik heb een vervoersbewijs gekregen met prijs €10,15 en wettelijke verhoging van €30
Ik vermoed vrijwel zeker dat die €10,15 voor de ICD toeslag is (waarschijnlijk dit jaar iets geindexeerd) en die wettelijke verhoging voor eerste klas reizen met een tweede klas plaatsbewijs is.
Ik heb een vervoersbewijs gekregen met prijs €10,15 en wettelijke verhoging van €30
Ik vermoed vrijwel zeker dat die €10,15 voor de ICD toeslag is (waarschijnlijk dit jaar iets geindexeerd) en die wettelijke verhoging voor eerste klas reizen met een tweede klas plaatsbewijs is.
Als er "wettelijke verhoging” bij staat, dan is het dat en niks anders.
Ik dacht wel dat de wettelijke verhoging €50 was, dus dat is vreemd.
Ik heb een vervoersbewijs gekregen met prijs €10,15 en wettelijke verhoging van €30
Ik vermoed vrijwel zeker dat die €10,15 voor de ICD toeslag is (waarschijnlijk dit jaar iets geindexeerd) en die wettelijke verhoging voor eerste klas reizen met een tweede klas plaatsbewijs is.
Ik vind t maar vaag omdat die wel zei dat ik bezwaar kon maken, terwijl dit duidelijk niet kon… voelt gewoon een beetje alsof hij maar wat zei om er zo snel mogelijk vanaf te zijn
Ik heb een vervoersbewijs gekregen met prijs €10,15 en wettelijke verhoging van €30
Ik vermoed vrijwel zeker dat die €10,15 voor de ICD toeslag is (waarschijnlijk dit jaar iets geindexeerd) en die wettelijke verhoging voor eerste klas reizen met een tweede klas plaatsbewijs is.
Als er "wettelijke verhoging” bij staat, dan is het dat en niks anders.
Ik dacht wel dat de wettelijke verhoging €50 was, dus dat is vreemd.
Ja ik snap dan dus al helemaal niet waar hij in eerste instantie met die 20 euro vandaan komt…. Ja oke ik had niet in de eerste klas moeten staan, maar als ik daar een boete voor krijg met afgesproken bedrag X en ik moet vervolgens Y betalen is dat ronduit vreemd
Ik dacht wel dat de wettelijke verhoging €50 was, dus dat is vreemd.
€50 is volgens mij als je helemaal geen kaartje hebt
Ik dacht wel dat de wettelijke verhoging €50 was, dus dat is vreemd.
€50 is volgens mij als je helemaal geen kaartje hebt
Hij zei tegen mij dat ik hem direct kon betalen en toen zou t €20 zijn en als ik hem op naam wilde laten zetten dan zou er €50 bij komen
Want weet een van jullie of ik alsnog ietd van een factuur thuisgestuurd krijg hiervan?
Dit zijn echt wel hele rare bedragen. En... welke 'boetes' kunnen direct worden betaald ?
Ik gooi er ook een hypothese in: het was helemaal geen controleur !
20 euro is het Flex correctietarief voor 1e klas reizen zonder daarvoor geldig vervoerbewijs. Een conducteur registreert dat bij controle door simpelweg op een knopje te drukken (en kan dat niet terugdraaien). Reizen zonder ICdirect toeslag kost 10 euro.
Bij reizen op saldo volgt een UvB (uitstel van betaling) en dat kost 50 euro plus het verschil tussen 2e en 1e klas voor je reis. Op het gele kopietje van het UvB staat een qr-code en kan je door poortjes naar buiten (voor het geval je helemaal geen incheck/vervoerbewijs had).
Als je direct betaalt is die verhoging blijkbaar geen 50 maar 30 euro. Die € 10,15 zijn dan de reiskosten (verschil tussen 2e en 1e klas). De ICd toeslag had je blijkbaar al, dus daarvoor geen ‘boete’.
In de voorwaarden (artikel 11.1) zie ik alleen die 50 euro.
Als u in de trein aan uw betalingsverplichting voldoet, geeft de conducteur u een bewijs daarvan dat zo nodig ook geldt als Vervoerbewijs. Als u niet in staat bent om direct aan deze betalingsverplichting te voldoen, kan NS u uitstel van betaling verlenen en u in staat stellen uw reis voort te zetten
Want weet een van jullie of ik alsnog ietd van een factuur thuisgestuurd krijg hiervan?
Normaal gesproken krijg je van een UvB een brief thuisgestuurd, maar geen idee hoe het zit als je direct betaalt. Dan is je ‘factuur’ het gele briefje denk ik (vergelijk een kassabon bij een winkel), of anders je bankafschrift.
Die € 10,15 zijn dan de reiskosten (verschil tussen 2e en 1e klas).
Als de reis tussen Rotterdam en Schilphol was, dat kost vol tarief 1e klas €24,65 en 2e klas €14,50. Verschil van €10,15. Dan is de boete inderdaad het verschil tussen 1e en 2e klas plus €30.
Ergens kort geleden gaf een moderator ook al aan dat bij direct betalen de wettelijke verhoging €30 is. Was voor mij nieuw, ik wist niet beter dat het altijd €50 was.
Die € 10,15 zijn dan de reiskosten (verschil tussen 2e en 1e klas).
Als de reis tussen Rotterdam en Schilphol was, dat kost vol tarief 1e klas €24,65 en 2e klas €14,50. Verschil van €10,15. Dan is de boete inderdaad het verschil tussen 1e en 2e klas plus €30.
Ergens kort geleden gaf een moderator ook al aan dat bij direct betalen de wettelijke verhoging €30 is. Was voor mij nieuw, ik wist niet beter dat het altijd €50 was.
Weer wat geleerd.
De betreffende reactie over de verhoging van 30 euro