te volle treinen | NS Community

te volle treinen


Waarom rijden er te korte treinen tussen Eindhoven en Utrecht. Zo ongeveer elke dag geen zit plek overvolle balletjes geen conducteur te zien ik zeg de NS is de corona verspreider in Nederland.. betaal dus gewoon zo'n 3000 euro per jaar om in een halletje te kunnen staan als je al in de trein past misschien maar eens half jaartje maar niet gaan betalen

 


12 reacties

Ik woon zelf in Den Bosch en zie bijna alleen maar slecht tot zeer slecht bezette intercity's tussen Utrecht en Eindhoven v.v. Wellicht reis je in spits steeds met dezelfde trein(en) en vormen juist die een dagelijkse uitzondering. De vraag is dus om welke trein(en) het gaat. 

Reputatie 7
Badge +3

Er was vanochtend wel een seinstoring tussen Eindhoven en Geldrop. Wellicht was daardoor de dienstregeling ook tussen Eindhoven en Utrecht verstoord.

Er was vanochtend wel een seinstoring tussen Eindhoven en Geldrop. Wellicht was daardoor de dienstregeling ook tussen Eindhoven en Utrecht verstoord.

TS heeft het over "iedere dag" wat doet vermoeden dat het om dagelijks forensenvervoer gaat en niet over een incidentele storing op zondagmorgen. Mijn ervaring is overigens dat juist in het weekend deze intercity's soms wel wat drukker zijn.

Reputatie 7
Badge

Ben vorige week zaterdag in Limburg geweest maar met name op de heenreis was er plek zat. Terug was het alleen druk tussen Den Bosch en Utrecht maar iedereen had een zitplaats.

Reputatie 6

Ik woon zelf in Den Bosch en zie bijna alleen maar slecht tot zeer slecht bezette intercity's tussen Utrecht en Eindhoven v.v. Wellicht reis je in spits steeds met dezelfde trein(en) en vormen juist die een dagelijkse uitzondering. De vraag is dus om welke trein(en) het gaat. 

Gisteren naar Den Bosch gegaan. De IC van Den Bosch naar Alkmaar om 19.08 was hutjemutje. Ik had wel zitplek maar velen niet. 

Hoezo zet de NS van die korte treinen in ( 1 treinstel) in de spits, terwijl extra veel mensen nu op een traject ( moeten) reizen? 
Ik heb het over vermijden Amsterdam Zuid. Gewoon niet normaal, hoe druk het was in de trein. Lekker begin van deze twee weken met die omleiding, maar niet heus…

En ook nog eens belachelijk dat er geen klachtenvrij is. Deze Community is toch geen goede plek?

Reputatie 3

De trein van 16:23 van Utrecht naar Nijmegen was vier delen, ook bijzonder kort...

De trein van 16:23 van Utrecht naar Nijmegen was vier delen, ook bijzonder kort...

Een tweede treinstel vereist volgens de NS-regels een tweede conducteur. 

Tweede treinstel vereist tweede conducteur? Die ene conducteur in 1 zo’n vol treinstel als vandaag kan zich toch niet verplaatsen, dus ik vraag me af waarom de NS dit nog steeds handhaaft…

Tweede treinstel vereist tweede conducteur? Die ene conducteur in 1 zo’n vol treinstel als vandaag kan zich toch niet verplaatsen, dus ik vraag me af waarom de NS dit nog steeds handhaaft…

De reden om dit te handhaven is simpel, de vakbonden eisen dit en die delen bij NS de lakens uit.

Badge +3

De reden om dit te handhaven is simpel, de vakbonden eisen dit en die delen bij NS de lakens uit.

Trots… https://twitter.com/H_J1966/status/1592240331994853378

Deze foto's van publicatieborden op de 3e etage bij @NS_online Eindhoven.

Nou ja, het zal wel… smaakte de koffie?

Reageer