Vandaag (eerste kerstdag) heb ik gereisd met mijn ov-chipkaart. Ik reis zoals altijd tweede klasse. Ik werd gecontroleerd door een conducteur en die zei dat het in orde was. Vervolgens ging hij verderop zitten en zat me telkens lachend aan te kijken. Ik dacht nog: wat een hartelijkheid tijdens kerst.
Korte tijd later ontving ik een mail met daarin een correctietarief van € 20,- omdat ik eerste klasse zou hebben gereisd. Dit is absoluut niet het geval geweest en ook heeft de conducteur dit niet aangegeven. Ik wil daarom een klacht indienen en ik wil het geld dat ik ten onrechte moet betalen teruggestort krijgen. Het kan niet zo zijn dat je netjes betaalt, volgens de regels plaatsneemt en vervolgens gestraft wordt zonder enige kennisgeving. Dit heeft absoluut een negatieve deken over mijn kerst heen gelegd.
Ten onrechte correctietoeslag 1e klas
Beste antwoord door Tochjo
Deze community is bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij zijn geen medewerkers van NS, kunnen geen klachten registreren en geen correctietarieven ongedaan maken.
U moet rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om hierover met een medewerker van NS te spreken. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.