beantwoord

Ten onrechte correctietoeslag 1e klas

  • 26 December 2023
  • 10 reacties
  • 321 Bekeken

Vandaag (eerste kerstdag) heb ik gereisd met mijn ov-chipkaart. Ik reis zoals altijd tweede klasse. Ik werd gecontroleerd door een conducteur en die zei dat het in orde was. Vervolgens ging hij verderop zitten en zat me telkens lachend aan te kijken. Ik dacht nog: wat een hartelijkheid tijdens kerst. 

Korte tijd later ontving ik een mail met daarin een correctietarief van € 20,- omdat ik eerste klasse zou hebben gereisd. Dit is absoluut niet het geval geweest en ook heeft de conducteur dit niet aangegeven. Ik wil daarom een klacht indienen en ik wil het geld dat ik ten onrechte moet betalen teruggestort krijgen. Het kan niet zo zijn dat je netjes betaalt, volgens de regels plaatsneemt en vervolgens gestraft wordt zonder enige kennisgeving. Dit heeft absoluut een negatieve deken over mijn kerst heen gelegd.

icon

Beste antwoord door Tochjo 26 December 2023, 10:24

Bekijk origineel

10 reacties

Badge +3

Deze community is bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij zijn geen medewerkers van NS, kunnen geen klachten registreren en geen correctietarieven ongedaan maken.

U moet rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om hierover met een medewerker van NS te spreken. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

Dit heb ik meermaals geprobeerd maar ze kunnen mij niet helpen.

Badge +3

Als NS uw klacht niet naar tevredenheid afhandelt, dan kunt u zich wenden tot bijvoorbeeld het Klachtenloket Openbaar Vervoer of de Geschillencommissie Openbaar Vervoer. Op deze pagina vindt u een overzicht van de mogelijkheden.

Reputatie 5

Ik moet zeggen dat ik wel een kleine frons heb bij het lezen van dit verhaal. Waarom zou een conducteur in uw zicht gaan zitten en lachen..? Wat was er aan de hand dan? Meestal gaan ze zelf ook in de eerste klas zitten, en deze deed dat niet?

Maar ik geloof u. En de klantenservice zou dat ook moeten doen. Tenzij de conducteur een notitie heeft achtergelaten met uitleg. Dus vraag daar naar. En bel ze nogmaals, op een normale werkdag (misschien morgen).

Reputatie 6

Ik moet zeggen dat in Sprinters er nauwelijks verschil is tussen beide klassen, alleen de kleur van de bekleding eigenlijk. Zou het heel misschien niet kunnen dat u zich vergist heeft?

Reputatie 7
Badge

M.a.w. blauwe of rode stoel?

Ik moet zeggen dat in Sprinters er nauwelijks verschil is tussen beide klassen, alleen de kleur van de bekleding eigenlijk. Zou het heel misschien niet kunnen dat u zich vergist heeft?

Dat betwijfel ik, maar niets is onmogelijk. Als dat zo zou zijn dan ga ik er wel van uit dat de conducteur dit netjes aangeeft voordat hij overgaat tot dit soort acties. Dit vind ik een hele eigenaardige manier van handelen.

Reputatie 7
Badge

Dit is tegenwoordig beleid. Men wil zo discussies voorkomen.

Reputatie 5

Dit is tegenwoordig beleid. Men wil zo discussies voorkomen.

 Ik krijg toch het gevoel dat deze conducteur juist een discussie wilde aanwakkeren..:

Vervolgens ging hij verderop zitten en zat me telkens lachend aan te kijken. Ik dacht nog: wat een hartelijkheid tijdens kerst.

 

Reputatie 6

Het zou inderdaad netjes zijn als de conducteur dat had gemeld. Maar het zou ook netjes zijn als niet half Nederland gewoon in de eerste klas gaat zitten met een tweede klas kaartje. Met dank aan uw mede-Nederlander dus...

Reageer