goedendag. Ik heb een eersteklas dalvrij abonnement 3528050008440010 , dus met inchecken na 9 uur rijd ik sowieso gratis. Ik mail over het volgende probleem.
Ik heb vandaag om 11.18 uur ingechekt op Leiden Lammenschans. (de scanners staan daar de facto voor het station, niet op het station). Toen ik in de trein van 11.28 uur vanuit Lammenschans naar Utrecht mijn NS app controleerde, stond het inchecken daar niet in. Ik dacht daarom dat ik vergeten was in te checken. Dus ben ik in Alphen uit de trein gerend, om in te checken. Toen ik weer in de trein zat, en weer de app controleerde, bleek dat ik in Leiden Lammenschans wel had ingecheckt, en daardoor in Alphen had uitgecheckt. Tussen Alphen en Bodegraven kwam de conducteur langs, aan wie ik het verhaal uitlegde, en hij zei toen “ik meld u wel even aan”. Omdat ik sowieso een dalvrij kaart heb, begreep ik hem zo dat hij me ter plekke zou inchecken.
Voor de zekerheid heb ik in Utrecht CS even uitgecheckt, om weer in te checken en mijn reis naar Bilthoven te vervolgen.
Vanmiddag om 13.15 kreeg echter een email van NS: (kenmerk 5177383026) met het bericht dat ik 50 euro boete zou krijg, omdat ik zonder geldig reisrecht gereisd zou hebben. Ik vind het onterecht dat ik een boete krijg opgelegd door een misverstand, terwijl ik wel degelijk reisrecht heb met mijn dalvrij kaart.
Met vriendelijke groet
Wim van Saarloos
Beste antwoord door Thom
Bekijk origineel