testperiode NS intercity nieuwe generatie



Toon eerste bericht

304 reacties

Natuurlijk wordt er nog onderhoud uitgevoerd aan de ICR. Zelfs nadat ze al vervangen zijn door ICNG wordt dat nog gedaan. De stammen worden tijdelijk op reserve gezet, voor het zeer uitzonderlijke geval dat er in die eerste beginfase toch nog een issue met ICNG naar boven komt en de treinen vervangen moeten worden tot het issue opgelost is.

Reputatie 5

Natuurlijk wordt er nog onderhoud uitgevoerd aan de ICR. Zelfs nadat ze al vervangen zijn door ICNG wordt dat nog gedaan. De stammen worden tijdelijk op reserve gezet, voor het zeer uitzonderlijke geval dat er in die eerste beginfase toch nog een issue met ICNG naar boven komt en de treinen vervangen moeten worden tot het issue opgelost is.

Kun je het vergelijken met SNG en de SGM? Eerst werd SGM ook als reserve gehouden. Waarna de SNG de laatste SGM verving. 

En alle stammen Traxx + ICR verdelen over opstelterrein Arnhem e.a. lijk me niet praktisch. Maar ongetwijfeld zullen dan al een aantal ICR gesloopt zijn. En een aantal Traxx teruggeven zijn aan Akiem & Alpha Trains. 

Zeker, het op reserve houden van oude treinen wordt bij elke nieuwe materieelintroductie gedaan, ook bij SNG.

De ICR+TRAXX komen ook niet op het opstelterrein van Arnhem te staan, maar op Arnhem Goederen, een vernieuwd opstelterrein dat er speciaal voor gereserveerd is. Daar is voldoende ruimte om alles op te stellen.

Reputatie 5

Kan ICNG al gebruik maken van ETCS op Hanzelijn? Zoals vandaag:

Alstom had in 2010 namens Hanza Rail Team Smartlock signaleringssysteem geïnstalleerd. Waardoor treinen zowel ATB en/of ETCS kunnen gebruiken. Maar het is me niet duidelijk of dat nu al gebeurd met ICNG tussen de reguliere treinen door. 

Een andere vraag/discussie is de snelheid waarmee ICNG gaat rijden op de Hanzelijn. Er worden vanaf 2025 testritten gereden op de Hanzelijn om de (nieuwste versie van) Alstom ETCS te testen. 

Betekent dit als ICNG op de Hanzelijn met behulp van ETCS gaat rijden dit doet met 160 - 200 km p/u? De baanvaksnelheid is grotendeels 200 km p/u. Volgens bepaalde bronnen zal de dienstsnelheid 160 km p/u worden. T.o.v. een dienstsnelheid van 140 km p/u lijk me dat een tijdswinst van 1 minuut. Die kan eventueel als extra marge bij Lelystad Centrum of Zwolle gebruikt kunnen worden. 

Reageer