beantwoord

Toilet in de trein

  • 18 June 2016
  • 2 reacties
  • 8185 Bekeken

In de intercity heb je wel eens een wc.. en daar zit ook gewoon een kraan in.. maar daar staat op 'geen drinkwater' er zitten dus blijkbaar teveel bacteriën in om het te drinken maar waarom zou ik mijn handen er dan in wassen?
icon

Beste antwoord door Loes 18 June 2016, 11:39

Bekijk origineel

2 reacties

Dat heeft te maken met de wateropslagtank. Ik weet niet of u ooit heeft gecampeerd met een caravan, daar geldt hetzelfde voor.
Drinkwater dient op een kwalitatief hoger niveau te liggen dat water waarmee gewassen wordt.
In andere landen, zoals in Frankrijk is het kraanwater niet goed genoeg om te drinken (althans jaren geleden). Wassen werd je niet ziek van, opdrinken wel.

Wij hebben op een standplaats waar er op een locatie ook geen drinkwater uit de kraan komt, maar waar ik nog geen problemen heb gehad met handenwassen. Ik ben geen bioloog, dus weet niet hoe het verder exact in elkaar zit.
Reputatie 7
Badge +4
Er is een verschil tussen eventuele bacteriën die op je huid achterblijven en bacteriën die het lichaam in gaan. In Frankrijk is tegenwoordig het meeste kraanwater ook drinkwater.

Reageer