Trein gaat niet verder, maar terug, door ongeval verderop.

  • 9 May 2023
  • 4 reacties
  • 222 Bekeken

  • Intercity
  • 9 reacties

Zaterdagavond stopte de sprinter van Amersfoort naar Zwolle voor een rood sein voor Schothorst wegens een ongeval bij Nijkerk en reed even later Schothorst binnen.

Reed niet verder naar Vathorst, wat wel te bereiken was, maar terug.

Wij moesten naar Nijkerk.

Wat hadden we het beste kunnen doen? Mee terug naar Amersfoort Centraal?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik weet niet wat je gedaan hebt, maar terug naar Amersfoort centraal was misschien een goede optie geweest, omdat er meer kans zou geweest op businzet vanaf daar.

Bij verstoring/vertraging kun je het beste contact opnemen met medewerkers ter plaatse of klantenservice.

Reputatie 7
Badge

Een ongeval? Ik denk dat ik niet eens wil weten wat voor soort ongeval er heeft plaatsgevonden.😞 

Er werd over de trein- of stationsomroep niets gezegd voor reizigers zoals wij.

Persoonlijk aangesproken NS medewerker zei dat er een trein naar Vathorst zou vertrekken van het andere perron, maar die reed weg terwijl ik bij de deur stond.

Ik heb een half uur in de wacht gestaan bij de infozuil. (Daarna konden we gelukkig met iemand meerijden)

Het beleid kan toch niet zijn reizigers te laten standen omdat het al laat is?

Reputatie 7
Badge +3

Er was sprake van een aanrijding.

Nee, het beleid is natuurlijk niet reizigers te laten stranden. NS heeft een thuisbrengplicht. Maar bij zo'n ongeval kan het wel even duren voor alternatief vervoer beschikbaar is, zeker laat op de avond in het weekend. https://www.ns.nl/klantenservice/trein-gestrand/reis-vervolgen.html

Reageer