Trein Rotterdam/Vlissingen naar A'dam Centraal altijd laat

  • 11 January 2024
  • 6 reacties
  • 164 Bekeken

Ik werk al jaren in Delft maar woon elders. Ik neem elke dag de trein richting Rotterdam Centraal/Vlissingen (heenreis) en Amsterdam Centraal (terugreis). Ik denk dat de trein 3x of 4x in de 5 dagen minstens 5 minuten vertraging heeft. Dit zorgt voor veel stress, vooral omdat ik nu moet overstappen op Leiden Centraal. Heeft iemand enig idee waarom de trein zo vaak te laat is? 


6 reacties

Reputatie 5

Er zijn veel treinen met vertragingen. Dat is een onderwerp waar veel over geklaagd wordt. Net zoals te korte treinen. Verder zijn er vaak werkzaamheden, en bovendien is het een erg lange lijn. Vertragingen zijn nou eenmaal moeilijk te voorkomen, net als dat je met een auto soms in de file staat.

Reputatie 7

De treinen van en naar Vlissingen hebben in Zeeland momenteel heel veel te stellen met zogenaamde TSB (Tijdelijke Snelheids Beperkingen) waardoor er afwisselend 40, 100 en dan weer 40 kilometer per uur gereden moet worden in plaats van de gebruikelijke 130 of 140. Vertragingen zijn daardoor helaas onvermijdelijk. 

Hallo meisie en welkom bij de NS Community,


Spijtig dat je zo vaak een vertraging moet ondervinden. West geeft hier denk ik een beetje aan wat het probleem kan zijn. Indien je een totale vertraging hebt van 30 minuten of meer op een NS traject dan kan je hiervoor een claim voor geld terug bij vertraging indienen.

Reputatie 4

Dat komt door die verzakkingen. Daardoor moet de trein langzamer rijden en is er dus vertraging. Het is helaas niet anders momenteel.

 

Nederlandse ondergrond is nu eenmaal niet het beste om zaken op te bouwen en in dit geval continu overheen te laten rijden met een groot gewicht.

Er zijn veel verzakkingen en spoorproblemen (defect spoor door gebroken staven door kou) door het afwisselende weer. Vooral door de vrieskou gaat al snel vertragingen komen. Dit in combinatie met wisselstoringen, defect spoor, rijp op de bovenleidingen etc. En wat vooral lastig is, is het domino effect. Is bijvoorbeeld IntercityA vertraagd met 5 minuten? Dan moet soms SprinterB wachten op bijvoorbeeld Leidencentraal omdat IntercityA altijd langs SprinterB moet gaan voorat SprinterB mag vertrekken. 5 minuten vertraging van A = ook vertraging voor B. En ja voordat je het weet loopt die vertraging op door een rood sein etc. Want die dingen moeten natuurlijk ook gewoon hun dienstregeling aanhouden, dus dan sta je al snel enkele minuten bijvoorbeeld voor rotterdam bij een rood-sein. En voordat je het weet ben je al 10-15 later op rotterdam. 

Dank jullie wel voor de reacties! Het is mij nu duidelijker. :)

Reageer