beantwoord

Trein vanuit Nijmegen

  • 22 February 2022
  • 5 reacties
  • 180 Bekeken

Waarom laat de NS niet weten dat het aantal sneltreinen van Nijmegen naar Utrecht en verder is teruggebracht van 4 naar 2 per uur? De aankondiging eerder was dat het aantal zou toenemen.

icon

Beste antwoord door JurgenH 22 February 2022, 19:38

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge

Er was een speciale pagina waar NS dit aankondigde: https://www.ns.nl/reisinformatie/calamiteiten/tijdelijk-minder-treinen-vanaf-7-februari-meer-wijzigingen.html. Alleen is die blijkbaar uit de lucht.

Komt er op neer dat door ziekteverzuim en quarantaine er minder personeel beschikbaar is. Daarom is de dienstregeling tijdelijk uitgedund. Dat tijdelijke duurt nog zeker 4 weken na nu.

Reputatie 7
Badge +3

Het staat nog wel in het nieuwsarchief https://nieuws.ns.nl/ns-past-vanaf-7-februari-dienstregeling-aan/, alleen de link in de zin ‘Bekijk deze pagina om te lezen op welke trajecten minder treinen (gaan) rijden.” verwijst naar de verdwenen pagina. Je kunt nu dus niet meer lezen om welke trajecten het gaat. 

Reputatie 7
Badge +1

De pagina is er nog wel maar heeft een nieuwe url gekregen:
https://www.ns.nl/reisinformatie/calamiteiten/tijdelijk-minder-treinen.html 

De verwijzing ernaar staat ietwat verstopt tussen de werkzaamheden

Daar staat ook tussen dat er de komende tijd minder intercity's tussen Nijmegen en Schiphol rijden. Al deze wijzigingen zijn een gevolg van een hoog ziekteverzuim onder personeel door het coronavirus en dus tijdelijk.

Ik vermoed dat de url is gewijzigd omdat op de oude pagina stond vanaf wanneer op welke trajecten minder treinen zouden gaan rijden. Nu is het alleen nog het overzicht van trajecten.

Reputatie 7
Badge +3

Zo'n pagina kun je wijzigen dus ook de tekst vanaf wanneer op welke trajecten minder treinen gaan rijden weghalen. Eenzelfde pagina over de nasleep van storm Eunice werd ook meerdere keren gewijzigd. LIjkt me niet echt handig om in een nieuwsbericht een link te zetten naar pagina die kort erna wordt weggehaald.

Maar echt verstopt staat de link naar de nieuw pagina niet, staat ook in een grijze balk op de beginpagina, met rood driehoekje.

Reputatie 7
Badge +1

Zo'n pagina kun je wijzigen dus ook de tekst vanaf wanneer op welke trajecten minder treinen gaan rijden weghalen. Eenzelfde pagina over de nasleep van storm Eunice werd ook meerdere keren gewijzigd. LIjkt me niet echt handig om in een nieuwsbericht een link te zetten naar pagina die kort erna wordt weggehaald.

Normaal gesproken is dat wel hoe het werkt. Al wordt zoiets nog wel eens verandert omdat dat de vindbaarheid van websites in Google te verbeteren dacht ik. Maar je zou dan op z'n minst verwachten dat de oude pagina verwijst/doorstuurt naar de nieuwe pagina.

Maar echt verstopt staat de link naar de nieuw pagina niet, staat ook in een grijze balk op de beginpagina, met rood driehoekje.

Op de website wel inderdaad. In de app moet je er wel voor naar de werkzaamheden en daar staat de vermelding onder de storingen.

Reageer