beantwoord

Treinassistent

  • 6 October 2023
  • 5 reacties
  • 249 Bekeken

Reputatie 5

Ik zit in de trein van Amsterdam Centraal naar Maastricht. Na vertrek uit Den Bosch liep er iemand met een zwart jack met op de achterkant 'treinassistent' en de URL www.werkenbijns.nl. 

Ik heb het helaas niet kunnen vragen omdat ze te snel voorbij liep, maar ik ben wel benieuwd wat haar functie precies inhoudt? Ik heb dit nog nooit gezien.

Controle is er niet geweest en in mijn treinstel is ook geen conducteur aanwezig voor zover ik vast kan stellen. Ik vroeg me namelijk af of dit misschien is ter (gedeeltelijke) vervanging van bepaalde conducteurstaken.

icon

Beste antwoord door Momo 6 October 2023, 18:54

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Er bestaat wel een dergelijke functie, zie 

Uit dat topic maak ik op dat die met name taken op de perrons hebben (o.a. AVG/reisassistentie), geen (algemene) functie in de trein.

Reputatie 7
Badge +3

Zie https://nieuws.ns.nl/eerste-kantoorcollegas-als-treinassistent-de-trein-op/

Badge +3

Ah, dat zijn inderdaad hele andere jassen dan de felgekleurde hesjes van reisassistentie.

Reputatie 7
Badge

Dat zijn mensen die de conducteurs assisteren bij het vertrekproces. Ze geven voor hun deel van de trein aan dat de deuren gesloten kunnen worden. Controletaken hebben ze niet. Op de reguliere treinen zijn dit veelal kantoorcollega's, op HSL treinen komen ze van een uitzendbureau af. 

 

Ze zijn dus wel degelijk in de trein aanwezig.

Reputatie 5

Ze geven voor hun deel van de trein aan dat de deuren gesloten kunnen worden. 

Bedankt voor je reactie.

Ik vermoedde al dat ze wel aan het werk was. Die indruk wekte ze tenminste en dat is dan dus een van de conducteurstaken die zij overneemt (zit in een 2x 4-deels dubbeldekker) voor in ieder geval dit treinstel.

@Robert B De kleding lijkt er niet op. Andere kleuren inderdaad en het was ook geen hesje.

Reageer