beantwoord

Treinen door wasstraat?

  • 22 January 2022
  • 10 reacties
  • 934 Bekeken

Beste NS, 

Het valt me al langere tijd op dat de treinen tegenwoordig altijd vies zijn aan de buitenkant. Het begint inmiddels zo erg te worden dat ik al een paar keer nauwelijks door het raam naar buiten kon kijken tijdens mijn reis. Wat is de moeite om treinen met enige regelmaat door de wasstraat te halen? Bedankt voor de reactie.

 

Vriendelijke groet,

 

Ralph

icon

Beste antwoord door Anonymous 22 January 2022, 13:02

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6

Ik denk dat het komt door het vieze weer de laatste tijd, dat er niet tegenaan te wassen valt.

De wasstraten voor treinen worden bij lage temperaturen ontdaan van het water i.v.m. het bevriezingsrisico. Dus bij lage temperaturen is het niet mogelijk om treinen te wassen en dat zie je in de winterse periode natuurlijk doordat de treinen veel viezer zijn omdat ze hun wasbeurt missen.

Daarnaast worden treinen in de winter sowieso viezer doordat er door de snelheid en lucht turbulentie aan de izijkanten van de treinen allerlei vuil omhoog komt en op de treinen terecht komt.

Het is dus een combinatie van beide bovenstaande punten.

 

Edit, woord correctie van de telefoon aangepast

Reputatie 3

De wasstraten voor treinen worden bij lage temperaturen ontdaan van het water i.v.m. het bevriezingsrisico. Dus bij lage temperaturen is het niet mogelijk om treinen te wassen en dat zie je in de winterse periode natuurlijk doordat de treinen veel viezer zijn omdat ze hun wasbeurt missen.

Daarnaast worden treinen in de winter zo en zo viezer doordat er door de snelheid en lucht turbulentie aan de izijkanten van de treinen allerlei vuil omhoog komt en op de treinen terecht komt.

Het is dus een combinatie van beide bovenstaande punten.

Sorry, maar wat bedoel je met 'zo en zo'? Ik zie je dat vaker zeggen en ik begrijp echt niet wat je bedoelt. 

Reputatie 7
Badge +3

Sorry, maar wat bedoel je met 'zo en zo'? Ik zie je dat vaker zeggen en ik begrijp echt niet wat je bedoelt. 

Dat is Jeroens voor 'sowieso' 🙂

Sorry, maar wat bedoel je met 'zo en zo'? Ik zie je dat vaker zeggen en ik begrijp echt niet wat je bedoelt. 

Dat is Jeroens voor 'sowieso' 🙂

En aangepast, ging blijkbaar iets niet goed via de telefoon typen

Reputatie 3

Sorry, maar wat bedoel je met 'zo en zo'? Ik zie je dat vaker zeggen en ik begrijp echt niet wat je bedoelt. 

Dat is Jeroens voor 'sowieso' 🙂

O ok. Dank je! Ik heb daar echt zo vaak naar gestaard en me afgevraagd of mijn Nederlands toch niet zo goed was als ik hoopte... 

Reputatie 3

Sorry, maar wat bedoel je met 'zo en zo'? Ik zie je dat vaker zeggen en ik begrijp echt niet wat je bedoelt. 

Dat is Jeroens voor 'sowieso' 🙂

En aangepast, ging blijkbaar iets niet goed via de telefoon typen

Autocorrect? Dat is een uitvinding van de duivel 😝

Reputatie 7
Badge +3

 

Reputatie 7
Badge

Vieze vettige treinen zijn wel de uitstek om erop te kunnen tekenen. Zo rijdt er een Traxx-loc rond (nu in de IC Brussel) waarop Happy New Year staat. 😁
Ook trof ik vandaag een getrokken rijtuigenstam aan met de tekst: De schoonmaker is ziek.

Da's wel geinige humor…..

Reputatie 7
Badge +1

Vieze vettige treinen zijn wel de uitstek om erop te kunnen tekenen. Zo rijdt er een Traxx-loc rond (nu in de IC Brussel) waarop Happy New Year staat. 😁
Ook trof ik vandaag een getrokken rijtuigenstam aan met de tekst: De schoonmaker is ziek.

Da's wel geinige humor…..

Zo zag ik een poosje terug een SNG met daarop de tekst: RIP SGM. 😆

Ik heb trouwens het idee dat de treinen de laatste tijd van buiten wel erg smerig zijn ten opzichte van vorige winters...

Reageer