treinreis zonder overstap | NS Community
beantwoord

treinreis zonder overstap


Vanuit Enkhuizen kon je tot vorige week zonder overstap naar Sittard reizen. Sinds deze week niet meer mogelijk volgens de planner. Bij alle mogelijke eindbestemmingen kom ik niet verder dan Amsterdam cs. As maandag gaan we met 4 personen op fietsvakantie met eindbestemming Mijdrecht. We hebben ebikes mee en willen niet moeten overstappen. Wat is jullie verste bestemming vanuit Enkhuizen zonder te moeten overstappen? Graag reactie 

icon

Beste antwoord door Momo 21 July 2022, 14:45

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Dat antwoord heeft u zelf al gegeven dat is Amsterdam. Er zijn momenteel ontzettend (te) veel werkzaamheden en hierdoor wordt treinreizen soms een uitdaging.

 

U zou met één overstap in Sloterdijk nog wel tot Hoofddorp kunnen komen. Let wel het aantal fietsplekken in NS-treinen is zeer beperkt en meestal kunnen er geen 4 fietsen in mee.  

We hebben ebikes mee en willen niet moeten overstappen. 

Dan wordt het fietsen vanaf Amsterdam Centraal.

Reputatie 7
Badge +3

Wat is jullie verste bestemming vanuit Enkhuizen zonder te moeten overstappen? Graag reactie 

Zie hier de vertrekstaat van Enkhuizen op maandag de 25e. https://treinposities.nl/vertrekstaat/enkhuizen/2022-07-25

Als je heel vroeg in de ochtend vertrekt of in de avond kom je zonder overstappen tot Utrecht, de rest van de dag tot Amsterdam Centraal. 

Als je van Enkhuizen naar Mijdrecht wil zou je normaal toch al niet zonder overstappen daar kunnen komen. Dichtsbijzijnde treinstation is volgens mij Breukelen en daar stopt de IC vanuit Enkhuizen niet, dus zou je ook zonder de werkzaamhedheden waardoor de IC vanuit Enkhuizen niet het hele traject rijdt al moeten overstappen. 

Lekker gaan fietsen dat is gezond, mooi stukje vanaf Enkhuizen tot Mijdrecht

Reputatie 7
Badge +3

Bij een fietsvakantie denk ik aan fietsen… niet aan fiets meenemen in de trein. Als je niet wilt overstappen, dan is het wel te doen om met een e-bike van Amsterdam naar Mijdrecht te fietsen.

Lekker gaan fietsen dat is gezond, mooi stukje vanaf Enkhuizen tot Mijdrecht

Wel gezond maar geen mooi stukje.

Kaal polderlandschap.

Reputatie 7

Lekker gaan fietsen dat is gezond, mooi stukje vanaf Enkhuizen tot Mijdrecht

🤣🤣

Wil je graag klanten de trein uit hebben?

Ik heb weleens een fietsweekend gehad op de Veluwe, maar ga echt niet eerst van Brabant daar naartoe fietsen😆

Lekker gaan fietsen dat is gezond, mooi stukje vanaf Enkhuizen tot Mijdrecht

🤣🤣

Wil je graag klanten de trein uit hebben?

Ik heb weleens een fietsweekend gehad op de Veluwe, maar ga echt niet eerst van Brabant daar naartoe fietsen😆

Als je niet tevreden bent dan moet je een alternatief nemen.

Reputatie 7
Badge +3

Dat alternatief is dat je dan een keer of misschien meerdere keren moet overstappen. Wil je niet overstappen dan wordt het fietsen. Het één of het ander. 

Badge +3

Voor naar Mijdrecht met een fiets moet je sowieso overstappen als je uit Enkhuizen komt (fietsen vanaf Abcoude of Breukelen),

Of wilden jullie vanaf Bijlmer ArenA het laatste stuk fietsen? Dat gaat helaas tijdelijk niet zonder overstap.

We stappen op Amsterdam Centraal uit en hebben een knooppuntenroute buiten Amsterdam om uitgezet van 40 km. Dus we komen er wel. Bedankt voor de reacties.

Reageer