Beste leden,
binnenkort wil ik samen met mijn partner een lange treinreis maken binnen Nederland.
Als wij de (korste) reis-afstand raadplegen via de reisplanner van de NS website, zien we dat er in een midden van de route een interessante stad ligt die wij beide willen bezoeken.
Nu is het zo dat wij beide een OV chipkaart bezitten met 40% korting tijdens de daluren.
Stel wij reizen zonder tussenstop in deze plaats van begin (check-in) naar eindpunt (check-uit), dan zien we dat de kosten 17,64 euro betreffen.
Stel wij maken een tussenstop met een check-uit en nieuwe check-in in deze betreffende plaats dan zijn we 17,64 eur plus 6,96 euro kwijt.
Eigenlijk worden we als het ware “beboet’ voor het bezoeken van deze plaats, terwijl we feitelijk van dezelfde dienst gebruik blijven maken als dat we het traject in 1 keer zouden voltooien.
Hoe kan dit en hoe kan er voor gezorgd worden dat er geen extra 6,96 euro betaald dient te worden?
Is het raadzaam niet uit te checken (maar we lezen op de site van de NS dat automatisch na 6 uur na inchecken uit wordt gecheckt, dit zal erom spannen) ? Zie nu net dat het station van de tussenstop gesloten poortjes heeft...dus dit zal wel niet lukken.
In het verleden heb ik eens een lange reis van Groningen naar Limburg gemaakt met papieren kaartje, met lange tussenstop in Utrecht. Uiteraard is het zinloos nu een papieren kaartje te kopen aangezien wij dan niks aan het 40% korting abbonment hebben dat wij bezitten op onze OV-chipkaart toch, gezien we dan de volle prijs kwijt zijn?