Utrecht CS naar Enschede

  • 23 February 2022
  • 11 reacties
  • 297 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

19:37 Utrecht CS naar Enschede zo overvol dat mensen niet meer mee konden. Geen dubbeldekker en alle gangpaden staan mensen. Korte trein. 

Deze trein zit vaak vol en altijd kort en dan is het maar woensdag 😱


11 reacties

Wat naar dat het zo druk was, zeg! 19:37 uur is ook een tijd waarop ik dit niet per se verwacht. Ik ga melden dat het op dit tijdstip zo druk is op Utrecht, voor de betreffende trein. Bedankt voor het doorgeven!

Reputatie 7

Deze IC is veel vaker zo druk. Meerdere malen mee gereisd de laatste tijd, alle plekken bezet, mensen staan in de gangpaden. Zaterdagochtend, maandagmiddag, zondagavond. Dan is het steeds ook maar één los treinstel. In Amersfoort stappen velen uit maar komen ook weer velen binnen. Na Apeldoorn is de drukte minder.

Bedankt Rene74, dat neem ik mee!

Reputatie 7
Badge +3

De prijs van versoepelingen, iedereen wil weer alles doen en overal naar toe. Volle treinen, net als vroeger. Wen er maar aan.

Reputatie 5

Dat klopt niet. Er worden de afgelopen jareen structureel veel te korte treinen ingezet op dit traject. Dat heeft niets te maken met de huidige versoepelingen. Ik heb dit via de ns community en via de whatsapp NS al heel vaak aangegeven, maar er wordt niets mee gedaan.

Reputatie 5

Dat klopt niet. Er worden de afgelopen jaren structureel veel te korte treinen ingezet op dit traject. Dat heeft niets te maken met de huidige versoepelingen. Ik heb dit via de ns community en via de whatsapp NS al heel vaak aangegeven, maar er wordt niets mee gedaan.

 

De prijs van versoepelingen, iedereen wil weer alles doen 

Dat blijkt niet uit de cijfers van Translink. Er zijn sinds de laatste versoepelingen nauwelijks meer reizigers.

Reputatie 7
Badge +3

De prijs van versoepelingen, iedereen wil weer alles doen 

Dat blijkt niet uit de cijfers van Translink. Er zijn sinds de laatste versoepelingen nauwelijks meer reizigers.

Translink registreert toch alleen incheckende reizigers?

De prijs van versoepelingen, iedereen wil weer alles doen 

Dat blijkt niet uit de cijfers van Translink. Er zijn sinds de laatste versoepelingen nauwelijks meer reizigers.

Translink registreert toch alleen incheckende reizigers?

Dan zouden volgens jou al die extra reizigers uitsluitend op etickets reizen terwijl daarvoor maar een heel klein percentage op etickets reisde. Klinkt niet erg waarschijnlijk.

 

Reputatie 7
Badge +3

De prijs van versoepelingen, iedereen wil weer alles doen 

Dat blijkt niet uit de cijfers van Translink. Er zijn sinds de laatste versoepelingen nauwelijks meer reizigers.

Translink registreert toch alleen incheckende reizigers?

Dan zouden volgens jou al die extra reizigers uitsluitend op etickets reizen terwijl daarvoor maar een heel klein percentage op etickets reisde. Klinkt niet erg waarschijnlijk.

 

Jongerenkaartjes, gewone E-tickets, geen vervoersbewijs.

De prijs van versoepelingen, iedereen wil weer alles doen 

Dat blijkt niet uit de cijfers van Translink. Er zijn sinds de laatste versoepelingen nauwelijks meer reizigers.

Translink registreert toch alleen incheckende reizigers?

Dan zouden volgens jou al die extra reizigers uitsluitend op etickets reizen terwijl daarvoor maar een heel klein percentage op etickets reisde. Klinkt niet erg waarschijnlijk.

 

Jongerenkaartjes, gewone E-tickets, geen vervoersbewijs.

Het was voor de versoepelingen ook al zo dat 2-3% van de reizigers op etickets reisde en dus niet in cijfers zat. Dat percentage is echt niet plotseling spectaculair gestegen sinds de versoepelingen. 

Als je weekcijfers onderling procentueel wil vergelijken kun je je daarom beperken tot de OV-chip gegevens, het gaat immers niet om de absolute aantallen.

Reageer