beantwoord

Van Spoor zoveel naar 3, dan weer van 3 naar 8 - hoe dan?

  • 3 July 2022
  • 2 reacties
  • 146 Bekeken

Vanochtend kwam ik per toeval het programma ‘Spoorbewakers’ tegen.

Daar deed zich een situatie voor dat reizigers van een kapotte trein eerst naar spoor X werden gestuurd en daarna naar spoor Y. Een van jullie medewerkers schoot een beetje uit haar spreekwoordelijke pan.

Nu vroeg ik me af hoe het komt dat mensen soms naar meer dan 2 verschillende sporen worden gestuurd. Is dat een manier om ‘de rust te bewaren’: onder het mom van ‘als we ze aan het lopen houden kunnen ze ook niet gaan keten’? Of is dat puur omdat men ook niet echt weet hoe het allemaal verder moet op zo'n avond? 

Ter duiding: 

 

(Rond 7:45)

icon

Beste antwoord door West 3 July 2022, 12:24

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Haha, ik zat een kwartiertje geleden toevallig hetzelfde filmpje te bekijken. Was inderdaad lekker geregeld 🙂 Maar dat is natuurlijk geen manier om de rust te bewaren. Integendeel lijkt me, ik zou er als reiziger eerder gefrustreerd van raken.

Reputatie 7

Spoor waarop een trein wordt binnengenomen wordt bepaald door de treindienstleider van Prorail. Die kan voor zo'n wijziging diverse redenen hebben, bijvoorbeeld spoor 8 is nog bezet, of het toeleidende wissel naar spoor 8 vanuit de positie waar de trein naar Leeuwarden binnen moet komen werkt niet. Op basis van vermoeden na het kijken van het filmpje zal er geanticipeerd zijn op dat de defecte trein eerder weg kon gaan waarna dat toch lastiger bleek dan gedacht, dus zodoende moest de boel weer worden omgegooid. 

 

 

Reageer