veel Vertraging traject Etten Leur - Roosendaal | NS Community

veel Vertraging traject Etten Leur - Roosendaal

  • 10 October 2022
  • 2 reacties
  • 97 Bekeken

Beste forumleden,

Sinds een tijdje heb ik een traject vrij abonnement voor woon/werk tussen Roosendaal en Etten-Leur. De afgelopen weken (en momenteel) is er enorm veel vertraging/uitval op dit traject.

Sinds eind augustus al te maken gehad met de volgende vertragingen:

  • 3 dagen Staking (Geheel Nederland en Regio Zuid)
  • Seinstoring in de trein naar station Roosendaal
  • App die zegt dat de trein rijd, maar uiteindelijk uitvalt (app niet meer bijgewerkt?)
  • Diverse vertragingen van meer dan 20 minuten (afgelopen 3 weken al zeker 4* gehad) 

aangezien het traject onder het minumum valt heb je pas vanaf 60 minuten of meer recht op wat geld terug (!). 
 

Voorheen reisde ik veel verder voor woon/werk of school en had ik minder problemen dan de afgelopen weken.

 

zijn er meer mensen die dit hebben gemerkt of weten waar dit door komt?

 

 


2 reacties

Reputatie 7

Ja, ik heb dit ook gemerkt maar weet niet waar het precies door komt. o.a. veel defecte treinen, en ontbrekend personeel vermoed ik. Echter dit is niet typisch voor dit traject; ik heb het op vele andere trajecten ook ervaren dat reizen onbetrouwbaarder is geworden. Daarnaast heb je in Brabant ook de vele goederentreinen die snel in de weg zitten. Soms valt er gewoon kort tevoren een trein zonder duidelijke reden uit terwijl die wel in de planner staat/blijft staan. Het aantal (langere) vertragingen is ook behoorlijk toegenomen - is mijn indruk en ervaring. Cijfers heb ik niet, maar het voelt wel zo. 

 

Reputatie 7
Badge +1

Geld na vertr. kan vanaf 30 min, maar mogelijk zit je met dit vrij korte traject and MIN-uitkering daar dan net onder. Zelf ben ik vnl weekendreiziger en niet echt op vast traject en dan valt deze score, als totaal na bijna 2 mnd. nogal mee. Dus het kan stukken erger. En dan mijd ik nog trajecten zoveel als kan waar toch gewerkt wordt e.d.

Om de app helemaal precies actueel bij de tijd te houden moet er toch in geval van verstoring iemand snappen dat er handmatig ergens iets moet worden ingesteld en dat wil er in hectische tijden bij personeelsgebrek nogal eens bij inschieten. Maar als iemand die is opgegroeid in tijden dat het enkel afwachten was en vaak in gebieden reist waar dat nog steeds zo is, stoort mij dat minder.

NAAR Tullepetoane-stad is dit het einde van een redelijk lang traject (vanaf Zwolle), dus kans zat op verzamelen van vertragingen.

Reageer