Skip to main content

Beste community,

Ik heb even een vraag. Ik heb van vrienden gehoord dat er mensen zijn die koste wat het kost mijn leven zuur willen maken, ook op het gebied van reizen. Ik heb van vrienden vernomen dat men op 21 september, tijdens het open treinenfestijn, wil voorkomen dat ik naar het NSM ga. Er zou een zoon van een chef van de conducteurs zijn die heeft geprobeerd te regelen dat als ik ook maar iets fout doe, ik gelijk uit de trein wordt gezet. Ik weet dat dit niet zomaar kan, maar die zoon zou wel het VNS op scherp kunnen zetten. Bovendien heeft deze persoon iemand geregeld die als volwassen deurwacht mij in de gaten houdt, en als het VNS komt, mij zou aanspreken omdat ik zogenaamd zou gillen in een trein (wat ik overigens alleen doe als ik boos ben). Dit zou dan worden gefilmd en ik zou worden uitgelachen.

Nu wil ik dus weten of dit mag, of dat er hierdoor ook een strafbaar feit wordt gepleegd.

Met vriendelijke groet,

Lisa

Sorry, ik kan er geen touw aan vastknopen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Interpunctie

EDIT: Bericht is inmiddels aangepast.

Het lijkt mij niet dat er zonder gegronde reden tegen jou gehandhaafd kan worden op wat voor manier dan ook. Op het moment dat je het gevoel hebt dat je onjuist bejegend wordt door wie dan ook is dat denk ik iets om op te pakken met politie, op dit forum zal niemand je hiermee kunnen helpen. Succes!

Die vrienden maken vast een grap, want waarom jij?

Maar goed, ga naar de politie, niemand hier kan je helpen zelfs de klantenservice niet.

Waarom plaatst u dit hier? Hoopt u er op dat hier instemmende reacties komen op wat u kennelijk wilt delen? De Community is er niet om u van juridisch advies te dienen. We proberen mensen te helpen met vragen en denken mee met goede adviezen over reizen met de trein. Wij kunnen hier sowieso niks mee

Schrijf een brief naar NS en als u graag  instemmende reacties wilt, dan zijn andere fora daar geschikter voor.

Ik zou een gesprek aangaan met iemand die u kan helpen om wat beter met uw vermeende veronderstellingen om te gaan; op deze Community kunnen we daar niks mee en daar zijn we ook niet voor opgericht.

mij zou aanspreken omdat ik zogenaamd zou gillen in een trein (wat ik overigens alleen doe als ik boos ben)

V en S zet geen mensen uit de trein omdat een relatie een hekel aan u zou hebben. Ook als u boos bent, hoeft u nog niet te gillen, dat is nergens voor nodig. De omgangscode in de trein is dat niemand overlast veroorzaakt. Het gaat om een code, en pas als het uit de hand loopt om wetgeving.

Ik zoek hier niet voor juridisch advies sorry als u dat denkt ik wil gewoon weten of dit wat ze willen doen mag volgens de regels van NS de ja of de nee

Ze willen het helemaal  niet doen -  en V en S mag mensen wel uit de trein zetten, maar het  mag niet om die reden. En dat gebeurt ook niet.

Ik zoek hier niet voor juridisch advies sorry als u dat denkt ik wil gewoon weten of dit wat ze willen doen mag volgens de regels van NS de ja of de nee

Ik denk dat u daar zelf het antwoord wel op kan raden…

En overigens weet u het antwoord op deze vraag ook donders goed.

Zorg voor een geldig vervoerbewijs en gedraag je normaal, dan word je echt de trein niet uitgezet, ongeacht wat de vriendjes van de zoons van de chefs van de conducteurs van de treinen zeggen.

Gillen is overigens wel een reden om uit de trein gestuurd te worden, dus niet boos worden ☺️😉.

En misschien nieuwe wel leuke vrienden vinden 🤷‍♂️.

Reageer