Al een hele tijd is op het traject Amersfoort Hoofddorp de nieuwe SMG sprinter actief. Al vanaf het begin af aan gebruik ik mijn Jabra elite 85T oortjes in de trein om muziek te luisteren, te bellen etc. Dat ging goed in de oude SMG sprinter dus waarom niet in de nieuwe zou je zeggen.
Alleen vanaf moment 1 dat ik de trein in stapte werd het signaal van mijn oortjes verstoort. Uiteraard heb ik van alles gedaan. Ik heb gemerkt dat zodra ik bij de deur ben en de deur open gaat het signaal kort verstoort word. als ik daarna bij het raam ga zitten dan is er niks aan de hand, maar ga ik naast een muur zitten dan blijft het verstoren maar door gaan. Als oplossing dacht ik eerst dan kies ik een plek bij het raam, maar nu het steeds drukker word gaat dat niet meer. ook heb ik gemerkt dat het niet aan het traject ligt want op andere plekken waar ik in dezelfde soort sprinter zit ervaar ik dit probleem.
Nu denk je vast het licht waarschijnlijk aan mijn oortjes, Dat dacht ik namelijk ook. Ik heb contact gehad met Jabra en we hebben gecontroleerd dat mijn oortjes up to date zijn en dat zo ver bij hun bekend geen fouten in het systeem zitten. Ik heb nog steeds contact met ze in de hoop dat we ergens uit komen.
Mijn gevoel zegt ergens dat het puur toeval is dat er een signaal van de SMG sprinter op dezelfde frequentie zit als de Jabra elite 85T oortjes. Maar misschien is er wel iets anders aan de hand.
De oplossing om gewoon nieuwe oortjes te kopen is heel simpel en zal ik waarschijnlijk ook wel gaan gebruiken, maar ik dacht misschien zijn er mensen die hetzelfde probleem ervaren in specifiek de nieuwe SMG sprinter met dezelfde of andere oortjes.
Mocht je een tip, idee of test hebben laat het dan gerust weten dan ga ik het proberen.