verhoging om spitsdrukte terug te dringen

  • 25 September 2023
  • 30 reacties
  • 785 Bekeken

Wat een onzin voorstel, de NS wil reizen tijdens de spits duurder maken, dit om de extreme drukte in de spits te gaan!
 

Beter maakt de NS t reizen buiten de spits goedkoper!

 

 

 

IK ZEG: “NS SCHAAM JE!”

 

 


30 reacties

Reputatie 6

Als de spitsheffing is om mensen de trein uit te jagen zal het wel werken. Niet zo lang geleden was er een stukje over de tekorten bij de NS…. Daar klaagden ze dat het aantal reizigers niet gestegen was naar de aantallen van voor corona…..Bij een gelijkblijvend reizigersaantal zou het tekort opgelost kunnen worden met 20 cent per reiziger per dag al ik het uitreken.. Het gaat bij de NS dus niet om een sluitende begroting….. ze willen van alle reizigers af, al die mensen die op tijd vervoert willen worden zijn zo lastig….

Reputatie 7
Badge +3

Als ik het goed heb, kent alleen Nederland ochtend- en avondspits, wat op zich al uniek is dus. Vanuit andere landen ken ik alleen de ochtendspits. 

In Greater London is er ook een middagspits.
 

Bron: https://tfl.gov.uk/fares/find-fares/tube-and-rail-fares?intcmp=54713

Reputatie 7
Badge +1

NS heeft ook in Engeland natuurlijk een tijdje gereden en ik denk dat ze daar dit lumineuze idee van hebben afgekeken.

Reputatie 7

Lekker ingewikkeld allemaal. Terwijl dagelijks ov in principe het toch moet hebben van zo groot mogelijke voorspelbaarheid en eenvoud. Niet van het uitpluizen van tarieven, regels, voorwaarden en uitzonderingen.

In de loop der tijd al veel mensen gesproken die juist om dit soort "complexiteit" hardnekkig vasthouden aan hun eigen autootje en nooit met ov gaan.

Reputatie 7
Badge +3

Precies. Zo'n beetje de enige ontwikkeling die het reizen met het Nederlandse OV eenvoudiger heeft gemaakt voor incidentele reizigers is de invoering van OVpay geweest. Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat het de drempel om met het OV te reizen heeft verlaagd. Waarna er meteen wordt opgemerkt dat het wel ontzettende duur is om met het OV te reizen. Zeker wanneer je met meerderen tegelijk reist.

Het verlagen van de reguliere tarieven in de daluren kan zeker bijdragen om meer mensen het OV in te krijgen. Zeker wanneer de parkeerkosten in de steden blijven doorstijgen.

Reageer