Verplichting dragen van mondkapjes vervalt per 23 maart 2022



Toon eerste bericht

154 reacties

Reputatie 1

René 74

U kunt betogen wat u wil en dat is uw goed recht, maar heb niet de illusie dat NS uw verzoek gaat opvolgen.

Ik heb net gelezen, dat de NS een team heeft geformeerd, dat in tijden van Corona scenario's uitwerkt en contacten onderhoudt met RIVM. Ik ben benieuwd naar hun acties om mondkapjesdragers te ondersteunen en de veiligheid in de trein zo optimaal mogelijk te houden.

Zeker nu onze liberaal democratische appel regering geheel volgens hun ideologie "ieder voor zich en God voor ons allen", van plan is de bescherming tegen Covid volledig aan iedere burger zelf over te laten. 

Sinds gisteren hebben reizigers, die samen met anderen een mondkapje willen blijven dragen trouwens een sneller en goedkoper (voor 9 euro per maand) alternatief voor NS op het traject Arnhem Nijmegen. Alleen nog even nagaan of je daar Duitser in Nederland voor moet worden. 

Reputatie 1

@Hendricus schreef

een sneller en goedkoper (voor 9 euro per maand) alternatief voor NS op het traject Arnhem Nijmegen. 

Dat moet uiteraard zijn Arnhem Amsterdam Arnhem :)

 

Reputatie 7
Badge

Dat aanbod voor 9 euro per maand geldt alleen in Duitsland, niet in Nederland. Verder is nog niet duidelijk waar het geldig is. En op het traject Amsterdam-Arnhem geldt geen mondkapjesplicht.

Dat aanbod voor 9 euro per maand geldt alleen in Duitsland, niet in Nederland. Verder is nog niet duidelijk waar het geldig is. En op het traject Amsterdam-Arnhem geldt geen mondkapjesplicht.

In Duitsland is grote verwarring hierover, mede omdat er geen details zijn gegeven. Het lijkt er bovendien sterk op dat er helemaal geen overleg met de OV bedrijven en deelstaten over dit plan is geweest.

Bij veel OV-bedrijven heeft een zeer groot deel van de reizigers een jaarabonnement waar ze per maand meestal €100 of meer per maand voor betalen. De vraag is hoe dat gaat als anderen zo meteen maar €9 per maand hoeven te betalen.

Verder is de vraag wie deze grap gaat betalen. Eerste schattingen komen op uit op vele miljarden euro's. De deelstaten die verantwoordelijk zijn voor het regionale OV eisen nu opheldering.

Een apart probleem vormt het Fernverkehr waarvoor de regeling niet lijkt te gelden. Daar dreigt een groot financieel probleem want wie koopt er nog een duur kaartje voor de IC/ICE als je vrijwel gratis met de regionale treinen mag reizen?

Kortom hier is het laatste woord nog niet over gezegd. Het komt allemaal erg ondoordacht over.

Reageer