In het verleden sloot de deur van hoofdconducteur tijdens het wegrijden pas.
Tegenwoordig gaat de machinist pas rijden als de groene/witte lamp deuren dicht gaat branden na sluiten van alle deuren inclusief de deur van de hc.
Weet iemand toevallig wanneer deze wijziging in het vertrekproces was doorgevoerd en of hiervoor aanpassing gedaan zijn aan het materieel?
Ik moet een specifiek jaar hebben, als ik moet gokken zou ik zeggen ergens tussen 2004 en 2010 dus zou graag een specifiek jaartal/datum willen. Met bronvermelding zou helemaal top zijn!
Alvast bedankt!
1 December 2004.
Geen idee hoe het met de groene lamp zit, mogelijk kan iemand anders op het forum dat aanvullen.
Ben nu zelf ook wel benieuwd na welk ernstig ongeval er besloten is dit te wijzigen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Conducteur
Zie kopje "Vertrek van de trein”
In de oude situatie kregen we ook vertrekbevel dmv de lamp deuren dicht, maar deze verdween dan even als de hc de eigen deur sloot.
Hier nog een extratje over de oude vertrekprocedure:
https://www.spoorforum.nl/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=15&t=4271
Ik kan me uit die tijd nog wel herinneren dat de HC na het sluiten van de deuren op de 'openen' knop drukte om de machinist het vertrekbevel te geven. Benieuwd of dat nogsteeds werkt...
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.