Vervelende racistische conducteur | NS Community
beantwoord

Vervelende racistische conducteur

  • 18 December 2021
  • 24 reacties
  • 1282 Bekeken

Beste NS,

Ik ben vandaag in de trein gegaan te Rotterdam. Deze nam ik tot Gouda vanwege een hele nare conducteur in de trein. Ik wou eigenlijk tot aan Zwolle.

De conducteur kwam eerst langslopen om te controleren op mondkapjes volgens mij.?

En hij keek hij mij heel raar aan omdat ik een spatscherm op had.

Vervolgens loopt hij gewoon door, niks aan de hand.

Maar na een tijdje komt hij terug lopen en hij begint gelijk te schreeuwen tegen mij:

“Wappies zoals jou zouden niet eens in het OV thuis horen, blijf lekker thuis als je zo stom gaat doen over simpele regels”

Vervolgens leg ik aan meneer uit dat ik een uitzondering heb vanwege asthma. Ik heb de verklaring laten zien maar hij geloofde er nog steeds niks van.

Vervolgens maakte hij een hele nare uitspraak over mijn ras.

“Zwarte mensen gedragen zich zo vaak asociaal, ben er nou wel klaar mee met jullie volk. Ga lekker iemand anders besmetten.”

Ik werd behoorlijk geirriteerd toen hij dat zei en ik heb gezegd dat hij zijn bek moet houden, vervolgens word ik de trein uit gegooid bij Gouda omdat ik zogenaamd een coronawappie ben. Echt niet normaal dit.

Als dit is hoe het moet met de NS dan reis ik zelfs nog liever met streekbussen de hele route.

Kan hier wat aan gedaan worden aan dit racisme en dat gezeik dat ik zogenaamd een wappie ben?

 

icon

Beste antwoord door Maxime NS 24 December 2021, 20:03

Bekijk origineel

24 reacties

Het gebeurd trouwens vaker dat de conducteur heel vervelend doet omdat ik een uitzondering heb dit is niet de eerste keer. Erg veel moeite moet je doen om ze te overtuigen

Wel de eerste keer dat het ooit zo uit de hand is gelopen.

Reputatie 7
Badge

Heel vervelend wat u overkomen is. Dit is onacceptabel. Ik zou hierover een klacht indienen. 

Hallo Treinen in Rotterdam, welkom op de NS Community.

 

Erg spijtig om te lezen dat dit is gebeurd. Ik kan mij voorstellen dat je hier ontzettend van bent geschrokken. Als je een klacht wilt indienen dan ontvang ik graag een privébericht en help ik je verder.

Hallo Treinen in Rotterdam, welkom op de NS Community.

 

Erg spijtig om te lezen dat dit is gebeurd. Ik kan mij voorstellen dat je hier ontzettend van bent geschrokken. Als je een klacht wilt indienen dan ontvang ik graag een privébericht en help ik je verder.

Ik heb u de gegevens toegestuurd.

Hopelijk kunt u hier iets mee.

Ik ben er niet bij geweest, maar wat ik even eruit haal, heeft u een medische uitzondering en draagt als een van de verstandigste een faceshield. Ik juich dat alleen maar toe, want ik blijf altijd problemen houden met reizigers die niets dragen en durven te beweren dat geen enkele regel voor ze geldt. Ik schrik ervan om uw ervaring te lezen en ik hoop dat dit voor u de laatste keer is dat u die nare ervaring mee heeft gemaakt.

Diep triest zoiets.

Maar ook weer geen volslagen verrassing. Er loopt wel meer fraais rond bij de NS :point_down:


Moderator edit: Een link naar een tweet en een plaatje over dezelfde tweet zijn verwijderd. De gelinkte inhoud was niet gepast voor de Community.

 

Heel vervelend wat u overkomen is. Dit is onacceptabel. Ik zou hierover een klacht indienen. 

Klacht indienen & aangifte doen. Racisme en discriminatie is onacceptabel! #nooitmeerfascisme

Reputatie 7
Badge +4

Ik vind dat u dit soort zaken niet kunt publiceren, indirect is de Community dan toch een platform voor dit soort uitspraken. Dat overschaduwt de mogelijke boodschap van: bij NS zitten ook medewerkers met dit soort opvattingen. Natuurlijk zitten die ook bij NS, net als bij alle grote organisaties. Dat ligt voor de hand en wat er overblijft is dat dit soort uitlatingen hier te lezen zijn.

 

Dat moet je niet willen.

Ik vind dat boa's (betreffend heerschap was zelfs boa van het jaar!) die zo'n uitspraken doen op staande voet ontslagen dienen te worden. Nooit meer fascisme. 

voor thom verwijder ik dit bericht

Reputatie 7

Thom reageert op het bericht van wsm niet op het bericht van u.

Reputatie 7
Badge +4

Door mij verwijderd, het is een reactie op een verwijderd bericht.

Thom reageert op het bericht van wsm niet op het bericht van u.

Dat wist ik niet, dus ik dacht dat het naar mij was dat bericht.

verwijderd voor thom

Reputatie 7
Badge +4

Als TS zijn opmerking heeft verwijderd, wat ik waardeer, doe ik dat ook met de mijn reactie, zelfs na twee uur, ;-)

Ik zou het waarderen als u uw kwalijke suggesties naar me toe weghaalt uit uw bericht, dat moet binnen een uur.

Het is gezien de inhoud eenvoudig te zien dat het geen reactie op uw bericht kan zijn.

Dat wou ik al doen, maar niet op zo’n toon.

“Dat moet binnen een uur”

U bent niet de baas over dit forum, en ik vond het nogal onduidelijk, ik wou het eerste bericht al weghalen dus vrees niet, u verliest niets door deze foute opvatting. Uw toon is helaas nu ook niet van te spreken.

Reputatie 7
Badge +4

Kennelijk ontgaat u het verschil in betekenis tussen het Duitse ‘sollen’ en het Duitse ‘müssen’. Het Nederlands kent dat onderscheid niet.

Rij maar eens met de RE60 naar Braunschweig, dan komt u dit vast wel tegen, al zult u zes uur mogelijk wel lang vinden. U kunt dan altijd nog naar MacDonald in Osnabrück als het te lang duurt.

 

Aangepast: Mogelijk heeft u meer aan de uitleg van @Momo :grinning:

 

 

Reputatie 7
Badge +3

“Dat moet binnen een uur”

Dat moet binnen een uur, omdat het simpelweg na een uur niet meer mogelijk is een reactie aan te passen. 

 

Ik vind dat u dit soort zaken niet kunt publiceren, indirect is de Community dan toch een platform voor dit soort uitspraken. Dat overschaduwt de mogelijke boodschap van bij NS zitten ook medewerkers met dit soort opvattingen. Natuurlijk zitten die ook bij NS, net als bij alle grote organisaties. Dat ligt voor de hand en wat er overblijft is dat dit soort uitlatingen hier te lezen zijn.

 

Dat moet je niet willen.

Ik ben het volledig met je eens Thom, het is niet gepast zoiets hier te plaatsen en vraga me af of dit niet in strijd is met de regels hier aangezien de persoon zichtbaar is en met volledige naam genoemd wordt hier. Een moderator moet hier zijn oordeel maar over vellen.

(uiteraard gaat dit om het twitter bericht welke wsm hier geplaatst heeft)

 

Verder sluit ik me bij Loes aan wat betreft TS.

@Treinen in Rotterdam Waarschijnlijk bedoelddtdtdtdt @Thom dat u een D of een T verkeerd heeft gebruikt in een eerder bericht.

Ik snap niet helemaal wat u bedoelT,

 

Dat ben ik met u eens.

 

Als u wat meer wilt weten over BOA's dan is dit topic van @Loes de moeite waard om te lezen. 

Persoonlijk zie ik dit soort reacties waaraan W** refereerdtddtttdt liever op het NS forum dan op Twitter of Facebook. Van Twitter en Facebook maken meer mensen gebruik en het is in dit geval toch een beetje een NS dingentje.

Helaas dat Thom, zoals @Momo al aangeeft, zijn reactie na een uur niet meer kan aanpassen. Want als we de puntjes toch op de i mogen zetten, dan zal een moderator dit misschien later nog aanpassen. 

“Dat moet binnen een uur”

Dat moet binnen een uur, omdat het simpelweg na een uur niet meer mogelijk is een reactie aan te passen. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Thom kan dat wel hoor:grinning: , ik waardeer de aanpassingen van TS.

Reputatie 7
Badge +3

Misschien even verdiepen in wat racisme is?

Reputatie 7

Tja, spijtig dat hij er wat over ‘zwarte mensen’ uitflapte, maar ik kan me goed voorstellen, dat hij nu wel genoeg wappies heeft gezien. Op een gegeven moment is het dan ook wel basta.

Klacht is intern doorgezet. 

Reageer