Op 11 september ben ik mijn tas verloren in de trein. Hier heb ik toen direct melding van gemaakt. Na 3 dagen kreeg ik een mail dat mijn tas helaas nog niet gevonden was. Vandaag, 23 september, kreeg ik een mail met de mededeling dat mijn tas gevonden is en naar het Bureau Gevonden Voorwerpen is gestuurd. Voor 15 euro kan ik mijn tas opgestuurd krijgen.
In mijn eerste mail, waarin mijn melding wordt bevestigd, staat het volgende: Wanneer het is afgegeven op een station zonder servicebalie of als u het niet binnen die 5 dagen kunt ophalen, dan gaat het na die 5 dagen naar ons Bureau Gevonden Voorwerpen. Van daaruit wordt het zo snel mogelijk bij u thuisbezorgd. Hiervoor delen we uw adres- en e-mailgegevens met een bezorgbedrijf. Aan deze verzending zijn kosten verbonden als u eerst bericht heeft gehad dat u het kon ophalen op het station of als u een adres buiten Nederland heeft. In andere situaties nemen wij de verzendkosten voor onze rekening. U krijgt hier een bericht over wanneer uw voorwerp is geregistreerd bij het Bureau Gevonden Voorwerpen.
Nu heb ik geen bericht gehad dat ik het ergens had kunnen ophalen én heb ik een adres binnen Nederland. Ik begrijp dus niet waarom ik nu ineens wel verzendkosten moet betalen?