Skip to main content

Op 11 september ben ik mijn tas verloren in de trein. Hier heb ik toen direct melding van gemaakt. Na 3 dagen kreeg ik een mail dat mijn tas helaas nog niet gevonden was. Vandaag, 23 september, kreeg ik een mail met de mededeling dat mijn tas gevonden is en naar het Bureau Gevonden Voorwerpen is gestuurd. Voor 15 euro kan ik mijn tas opgestuurd krijgen. 

In mijn eerste mail, waarin mijn melding wordt bevestigd, staat het volgende: Wanneer het is afgegeven op een station zonder servicebalie of als u het niet binnen die 5 dagen kunt ophalen, dan gaat het na die 5 dagen naar ons Bureau Gevonden Voorwerpen. Van daaruit wordt het zo snel mogelijk bij u thuisbezorgd. Hiervoor delen we uw adres- en e-mailgegevens met een bezorgbedrijf. Aan deze verzending zijn kosten verbonden als u eerst bericht heeft gehad dat u het kon ophalen op het station of als u een adres buiten Nederland heeft. In andere situaties nemen wij de verzendkosten voor onze rekening. U krijgt hier een bericht over wanneer uw voorwerp is geregistreerd bij het Bureau Gevonden Voorwerpen.

Nu heb ik geen bericht gehad dat ik het ergens had kunnen ophalen én heb ik een adres binnen Nederland. Ik begrijp dus niet waarom ik nu ineens wel verzendkosten moet betalen?

Voor zover ik weet worden er altijd verzendkosten gerekend na die 5 dagen.

Maar TS heeft pas op 23 september dus vandaag gehoord dat de tas gevonden is. Lijkt mij dus foutieve communicatie vanuit NS in dit geval.

In de mail staat toch letterlijk: In andere situaties nemen wij de verzendkosten voor onze rekening.

Hallo Nienkehilhorst en welkom bij de NS Community,

Spijtig dat het zo is gegaan. Zou je contact willen opnemen met onze klantenservice om dit uit te laten zoeken wat er mis is gegaan? Heb je geen oproep van ons gemist? Wil je ons een update geven als je contact hebt gehad?

Heb je informatie over waar je tas gevonden en ingeleverd is? Op stations zonder servicebalie gaan gevonden voorwerpen in een kluis en daarna naar het centrale depot.

In dat geval zouden de verzendkosten -binnen Nederland- inderdaad voor NS moeten zijn (want je hebt nooit de mogelijkheid gehad om je tas ergens op te halen).

Toch vind ik dit een tikkeltje omgekeerde wereld. TS vergeet haar tas en nu moet NS voor de verzendkosten opdraaien ? Kan natuurlijk ook dat de tas niet eerder gevonden is, of in elk geval niet eerder via de juiste kanalen is aangeboden...

TS vergeet haar tas en nu moet NS voor de verzendkosten opdraaien ?

Als NS dat in haar eigen voorwaarden zet, moet NS dat inderdaad doen.

Toch vind ik dit een tikkeltje omgekeerde wereld. TS vergeet haar tas en nu moet NS voor de verzendkosten opdraaien ? Kan natuurlijk ook dat de tas niet eerder gevonden is, of in elk geval niet eerder via de juiste kanalen is aangeboden...

Op zich zijn kosten wel te verdedigen (opslag in een kluis, transport naar depot, shipping & handling voor terug naar jou). Dus als die tas (+inhoud) je dierbaar is dan is 15 euro nog niet eens zo veel. Je OV-chipkaart verliezen kost al 11 euro (die zou zomaar in de tas kunnen zitten maar krijg je niet terug!).

Maar wat als je hem zelf ergens had kunnen ophalen? Het is geen huisdier of zo waar men dagenlang voor gezorgd heeft… 🤣

Toen ik een keer een tas had laten liggen kon ik die bij de balie in Amsterdam Zuid ophalen. Ik heb toen reiskosten gemaakt die ook niet door NS vergoed werden. Lijkt me niet iets om moeilijk over te doen.

Spijtig dat het zo is gegaan. Zou je contact willen opnemen met onze klantenservice om dit uit te laten zoeken wat er mis is gegaan? Heb je geen oproep van ons gemist? Wil je ons een update geven als je contact hebt gehad?

Ik heb inmiddels contact gehad! Als het goed is worden de verzendkosten kwijtgescholden!

Toen ik een keer een tas had laten liggen kon ik die bij de balie in Amsterdam Zuid ophalen. Ik heb toen reiskosten gemaakt die ook niet door NS vergoed werden. Lijkt me niet iets om moeilijk over te doen.

Ik zou het ook niet erg vinden om te moeten betalen voor het verzenden. Maar dan moet NS niet eerst zeggen dat het niet hoeft. Als ik een factuur voor Dal Vrij van € 150 krijg, vind ik dat nog steeds een mooie prijs. Maar toch zou ik geld terug willen.

Er is blijkbaar een fout gemaakt die hersteld is. Kan gebeuren.

Ik heb inmiddels contact gehad! Als het goed is worden de verzendkosten kwijtgescholden!

Terugkoppeling via email gehad. Verzendkosten worden toch niet kwijtgescholden. Reden waarom ontbreekt

Terugkoppeling via email gehad. Verzendkosten worden toch niet kwijtgescholden. Reden waarom ontbreekt

PFFFFFFF wat een Soap is het toch vaak bij NS. Echt het kastje en de muur zijn bij NS wel heel erg in trek.

De klant op 1,2 en 3

Reageer