Skip to main content

Ik heb door Frankrijk gereisd met een Interrailkaart en toen ik Nederland weer in treinde, was het eerste dat me opviel hoe mega vies de trein was! Hele vieze vloer, kruimels op de stoelen en laten we het over de wc maar helemaal niet hebben. Los van dat de wc vies is, is het water ook vaak op, of het papier. In Frankrijk voelde de trein als een enorme luxe doordat het echt veel schoner was. Als de NS het reizen met de trein wil stimuleren is dit echt een punt van aandacht. 

 

Gisteren weer eens een reis gemaakt met onderstaande trein. De kleur geel is aan de buitenkant op sommige plekken al niet meer te zien. Reizigers gaan zich ook anders gedragen als ze in zo'n trein vervoerd worden. De kaartje worden alsmaar duurder en wat krijgt de reiziger er voor terug: Een smerige trein zowel van binnen als van buiten. Geen controle => hierdoor vaak overlast. Een matige dienstregeling enz.enz. Steeds meer reizigers zullen op deze manier het OV de rug toekeren. 

 


De 8658 is trouwens al; lange tijd niet gewassen want deze afbeelding is op station Amsterdam CS van een paar weken terug. 

 


Dat deze al lange tijd niet gewassen is dat was wel duidelijk aan de eerste foto, zo smerig wordt een trein niet in een paar weekjes.

Misschien kan @Edwin of @West  hier een melding over doorzetten want dit kan niet de bedoeling zijn en lijkt me dan ook wel een ernstige uitzondering te zijn gezien het weer momenteel neit de oorzaak kan zijn van het niet wassen van treinen.


Ik heb er een melding van gemaakt zodat deze even door de wasstraat kan. Deze is inderdaad wel uitzonderlijk vies!


Incident??? Ik zag nu net op twitter deze voorbijkomen de 8641. Lijkt mij in dezelfde staat. En ook nog een melding van de IC-direct.

 

 


En de 7616

 


De 8640


De 7625

 


Dan kunnen we wel stellen dat er iets flink misgaat bij de NS of er moeten zoveel wasstraten defect zijn.

 

Normaal werd dit gemonitord en kregen treinen een urgentie als deze een aantal wasbeurten hadden gemist en die kregen dan voorrand voor het wassen of werden zelfs speciaal gepland zodat ze bij een wasstraat uitkwamen.


Dan kunnen we wel stellen dat er iets flink misgaat bij de NS of er moeten zoveel wasstraten defect zijn.

 

Normaal werd dit gemonitord en kregen treinen een urgentie als deze een aantal wasbeurten hadden gemist en die kregen dan voorrand voor het wassen of werden zelfs speciaal gepland zodat ze bij een wasstraat uitkwamen.

Ik denk je eerste zin.


Reageer