Vliegen patroon op glas

  • 20 September 2023
  • 3 reacties
  • 336 Bekeken

Ik zat dus in de intercity en het viel mij op dat er op het glas in de tweede klas vliegen staan (zie foto). Weet iemand waarom ervoor voor vliegen zijn gekozen? Ben ik de enige die dit vreemd vind?

 


3 reacties

Reputatie 4

Zodat de echten niet opvallen?

 

OK flauw, nee geen idee. 

Reputatie 4

Ik weet het niet maar ik weet wel dat dit motief eerder onderwerp van gesprek is geweest op dit forum. Als je het betreffende topic weet op te sporen dan kun je er daarin misschien meer informatie over vinden. 

Reputatie 5

Als je het betreffende topic weet op te sporen dan kun je er daarin misschien meer informatie over vinden. 

Waarschijnlijk bedoel je dit eerdere topic.

Zoals @Julian destijds schreef, is dit ontworpen door Puur|Ruimte. Helaas is hun oude website met meer info niet meer online, maar zoals te lezen is op een gearchiveerde pagina

Undesirable Objects

De glazen wanden hebben delen samen met de deurduwers, het thema 'Undesirable Objects'.

De wanden hebben op een afstand een klassiek dessin zoals Pied de Poule of Chanel. Van dichtbij zijn het echter ongewenste elementen zoals kippenpoten, spruitjes en motten.

 

 

Als je je ooit hebt afgevraagd welke betekenis de deurklinken hebben:

De kunst is ook een bijzonder onderdeel van dit intercity concept. Voor de kunst hebben we gekozen voor sculpturen in de vorm van gouden deurduwers. Deze serie is prachtig vormgegeven door de kunstenaar Onno Poiesz.

Poiesz bedacht een serie van negen 'kunst-deurduwers' die in verschillende combinaties in de trein te zien zullen zijn. Thema is 'verbannen of verboden' voorwerpen, die begrippen als veiligheid, vandalisme, gedrag en consumeren symboliseren. De kunstenaar speelt hiermee met de gedachte hoe functies van voorwerpen kunnen veranderen in de loop der tijd. De tint 'goud' is hierbij en weloverwogen keuze, omdat deze luxe en comfort moet uitstralen. De serie bestaat uit negen voorwerpen in deze trant: asbak, patatbak, wapenstok, noodknop, toetsenbord, bubbelkauwgom, spuitbus, geluidsspeaker en telefoon.

 

Hoe en waarom deze Undesirable Objects werden gekozen weet ik niet, maar over smaak valt niet te twisten zullen we maar zeggen.

 

Reageer