NS wordt als bedrijf geacht een zekere winst te maken en niet quitte te spelen.
Laten maar eens beginnen die poortjes in Amsterdam C na 5 jaar eindelijk eens te sluiten.
Overigens heb ik wel degelijk het gevoel dat het zwartrijden enorm is afgenomen. Dus in dat opzicht hebben de poortjes wel degelijk effect. Maar toezicht in de treinen is er nauwelijks meer. Met nog meer gesloten poortjes kun je nu al voorspellen dat het controleren alleen maar minder gaat worden.
Dat biedt aan de Hc's een mooie kans om de 1e klas te gaan controleren op reizigers zonder kaartje voor de 1e klas en eindelijk eens de stilte te gaan handhaven in de stiltezones!
De verhalen van Loes en Sidestops zijn in mijn ogen erg waardevol. Ik snap de signalen, maar we moeten inderdaad ook rekening houden met de praktijk zoals deze op dit moment is. Blijf specifieke signalen (dus tijdstip en traject) vooral delen. We kunnen dit altijd de organisatie inzetten.
De opmerking dat wij als conducteurs vast niet reageren in hun vrije tijd kan ik al voor mezelf zeggen dat dat niet waar is. Ik reageer op dit forum vanuit mijn functie, maar ben niet gevraagd dit te doen voor NS.
Dit geldt veelal ook voor de andere actieve collega's.
Ik ben overtuigd van jouw juiste instelling maar bij ieder bedrijf waar onvoldoende zicht gehouden wordt op het doen en laten van het personeel zijn er vroeg of laat mensen die de kantjes er van af gaan lopen.
Bedankt 🙂 en verder moet ik je daar helaas gelijk in gaan geven. Wij hebben daar helaas ook mee te maken.
Maar 9/10 keer is het voor mij ook in vrije tijd.
In een ander topic had je het over het MBO onderwijs. "Want als de gemiddelde MBO'er zich kapot moet werken en hoge eisen krijgt, waarom de conducteur niet?"
:?:?
:?:?:?
Ik erger mij ook dood aan het tuig dat zich asociaal gedraagt in treinen. En de NS weet echt dondersgoed op welke trajecten hiervan bijna dagelijks sprake is. Ongeoorloofd eerste klas reizen, als ze überhaupt al een kaartje hebben. Zich ronduit asociaal gedragen in de tweede klas. Drie wagons verder kun je ze nog horen of het volume van hun smartphone. Vreselijk. Als medepassagier daar iets over zeggen, is spelen met je leven of je wordt gewoon uitgelachen. Ik waag me daar niet meer aan. En ik begrijp ook heel goed dat een conducteur zich daar niet aan waagt, zelfs niet als ze met zijn tweeën zijn. Sporadisch zie ik iemand even pittig optreden, maar dat is een grote uitzondering. Immers, het gaat om tuig, waarop maar op een (1) manier kan worden om gegaan. Hard en repressief door een stel potige handhavers. Gewoon een flinke boete en hardhandig de trein uit sodemieteren. Praten is bij deze lieden echt al heel lang een gepasseerd station. Maar: of daar zijn we niet van, want ons past die fluwelen handschoen wel heel erg goed, of de gewenste handhavers zijn er gewoonweg niet in voldoende mate. De trein is gewoon de samenleving in het klein. Hoewel ik het als treinpassagier een wat zielige aanblik vind: een conducteur die de kaartjes controleert van drie ouderen in een verder lege trein, maar vervolgens bij loslopend tuig in geen velden of wegen meer te bekennen is, kan ik het wel begrijpen. Ik richt mij tot die NS-ers, die over de inzet van handhavers en/of agenten gaan: graag meer en effectiever. Dan worden de abonnementen en kaartjes maar duurder. Dat hebben we helemaal aan onszelf te danken.
Ik erger mij ook dood aan het tuig dat zich asociaal gedraagt in treinen.
Enzovoorts….
Er zijn zeker 1.000.000 topics die actueler zijn die over dit topic gaan,
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.