U bent niet de enige die dit afvraagt. Een terechte vraag.
Op de waarom heb ik ook geen antwoord. Als we strikt de regels volgen, zou er wel een boete uitgeschreven worden. Wellicht geldt het wegsturen als een waarschuwing. Maar als dit steeds gebeurt, is dit natuurlijk geen oplossing. Zou je nog willen aangeven om welk traject dit gaat? Dan kan ik hier een melding over doorzetten.
Op de waarom heb ik ook geen antwoord. Als we strikt de regels volgen, zou er wel een boete uitgeschreven worden. Wellicht geldt het wegsturen als een waarschuwing. Maar als dit steeds gebeurt, is dit natuurlijk geen oplossing. Zou je nog willen aangeven om welk traject dit gaat? Dan kan ik hier een melding over doorzetten.
Beste Lorena,
Er wordt nauwelijks gecontroleerd in de treinen. Gisteren Castricum - Eindhoven v.v. De hele dag ook niemand zien langskomen. Er zijn hier honderden topics over geen controle. Dus vragen naar een traject is zinloos want het gebeurt door heel Nederland. NS wil echter maar niet wakker worden. Bijgaand 3 vrij recente topics, maar ik kan er zo nog wel 100 toevoegen hoor.
Op de waarom heb ik ook geen antwoord. Als we strikt de regels volgen, zou er wel een boete uitgeschreven worden. Wellicht geldt het wegsturen als een waarschuwing. Maar als dit steeds gebeurt, is dit natuurlijk geen oplossing. Zou je nog willen aangeven om welk traject dit gaat? Dan kan ik hier een melding over doorzetten.
Dat wegsturen uit de 1e klas zonder boete gebeurt al jaren, daarom zitten er regelmatig meer 2e klassers in de 1e klas, dan 1e klassers en mogen 1e klassers bij drukte staan.
Complimenten voor de conducteur die nu op de lijn Haarlem - Hoorn zit (vertrek 18.45 Haarlem). Hij controleert, heeft een waslijst aan uitgeschreven kaartjes en spreekt ook mensen aan op hun foutieve gedrag. Hij loopt nu naar voorste treinstel omdat hij mensen weg zag glippen toen hij binnenkwam. Maar ook hij merkte op dat er weinig gecontroleerd wordt.
Mocht hij dit lezen: we zijn blij met je! :)
Overigens is hij wel de 1e die ik gedurende mijn recente treinreizen Alkmaar - Den Haag en terug heb zien controleren. Maar wel met gezag en flair. Gaf mij iig een prettig gevoel.
Ik snap echter wel dat het ook echt niet meer leuk is zo je werk te moeten doen. Veel mensen zonder kaartje of verkeerd kaartje, reageren erg brutaal en agressief.
Sinds vorige week zie ik ook veel controle, erg fijn. Ben de afgelopen jaren niet zo vaak gecontroleerd als de afgelopen 7 reisdagen. Zelfs een boete werd uitgeschreven. Hopelijk is dit vaker controleren het begin van een trend.
Waarom lopen conducteurs niet met een mobiel pinautomaat zoals in de ICD, zodat er gelijk afgerekend kan worden zonder papierwinkel. Een paar jaar geleden was er een conductrice in de ICD die onverbiddelijk de pinautomaat onder iemands neus stopte bij het niet hebben van een toeslag.
Dus eerste klas: verkeerd zitten is ‘prima’ maar weg tegen bijv. 20 euro, direct afrekenen.
Een ICd toeslag ‘in de trein kopen’ kost 10 euro, dus dat valt meestal nog wel te doen via een (contactloos) pinapparaat.
Voorheen (sinds wanneer eigelijk niet meer @Loes @Slidestops?) mocht je dat ook gewoon contant/gepast betalen, met een kwitantie erbij natuurlijk.
Een UvB van 50 euro + kosten van een ticket wordt lastiger, want dan zou je al gauw (bij daglimiet bankpas) je pincode moeten intoetsen.
Doe dan maar gewoon een correctie op mijn Flex factuur of een heuse brief met acceptgiro van NS in de bus.
Veel handiger, en dan zoeken we later lekker uit of een ICd toeslag terecht is voor een reis tussen Eindhoven en Utrecht (of desnoods Den Haag of zo)
Sinds vorige week zie ik ook veel controle, erg fijn. Ben de afgelopen jaren niet zo vaak gecontroleerd als de afgelopen 7 reisdagen. Zelfs een boete werd uitgeschreven. Hopelijk is dit vaker controleren het begin van een trend.
Waarom lopen conducteurs niet met een mobiel pinautomaat zoals in de ICD, zodat er gelijk afgerekend kan worden zonder papierwinkel. Een paar jaar geleden was er een conductrice in de ICD die onverbiddelijk de pinautomaat onder iemands neus stopte bij het niet hebben van een toeslag.
Dus eerste klas: verkeerd zitten is ‘prima’ maar weg tegen bijv. 20 euro, direct afrekenen.
De conducteur van gisteren vertelde dat het tegenwoordig allemaal digitaal gaat. Het is niet meer zo dat hij halve dag bezig is met een Uitstel van Betaling te schrijven. Het is alleen lastig als diegene in kwestie zich niet kan of wil legitimeren.