beantwoord

Waarom geen rookmelders in treintoiletten?

  • 4 October 2023
  • 2 reacties
  • 323 Bekeken

Reputatie 5
  • Reisadviseur**
  • 221 reacties

Op dit moment zit ik in de intercity van Arnhem richting Den Helder. Vanwege drukte en bagage op het balkon, vlak bij een toilet. Een jongeman zit op dat toilet overduidelijk te roken, het stinkt verschrikkelijk. Dit doet mij afvragen waarom de NS eigenlijk geen rookmelders in de treintoiletten heeft geïnstalleerd? In vliegtuigen en veel treinen in het buitenland is dat al jarenlang standaard.

icon

Beste antwoord door Tomas NS 4 October 2023, 18:46

Bekijk origineel

2 reacties

Hoi egh,

In het oudere materieel is deze zeker weten niet aanwezig. Voor het nieuwe materieel durf ik dat niet met zekerheid te zeggen. Ik zal je suggestie in ieder geval intern doorzetten. Bedankt voor het meedenken!

Reputatie 5

@Tomas NS graag gedaan. Maar ik zal toch neem ik aan niet de eerste zijn die dit bedenkt. De trein waarin dit plaatsvond was trouwens wel degelijk een tamelijk nieuwe/gerenoveerde dubbeldekker. Ik zal er de volgende keer in een nog nieuwere trein eens op letten.

Zoals gezegd, in het buitenland zie ik al vele jaren in vrijwel ieder treintoilet een rookmelder. Ik heb ook een keer meegemaakt dat er daardoor een alarm afging en gezien hoe een Duitse conducteur een rokende boosdoener en ferme preek én een forse boete gaf.

Reageer