waarom gooien schoonmakers verloren spullen weg ? | NS Community
beantwoord

waarom gooien schoonmakers verloren spullen weg ?

  • 1 December 2022
  • 3 reacties
  • 124 Bekeken

Ik ben twee normale brillen kwijtgeraakt in mijn tijd als treinreiziger. ik heb bij verschillende schoonmakers navraag gedaan naar hun werkwijze en krijg steeds het zelfde antwoord namelijk; we gooien alles weg wat we tegen komen. Door tijdgebrek vliegen ze snel door de trein en alles wat klein en los ligt gaat in de vuilniszak.

 

Ik schrik hiervan! Niet elke bril is een Hema brilletje van 4 euro, mijn brillen/montuur waren van het merk Nike en de glazen waren op sterkte. Geen flutbrilletje dus. Uiteraard heb ik netjes mijn brillen gemeld bij verloren voorwerpen. Daar was al een medewerker die aangaf reken er maar niet op dat u de bril terug krijgt.

Ik vind dit onacceptabel en raar gedrag van NS. Ik vraag mij nu af hoe ik NS verantwoordelijk kan stellen voor deze twee brillen. Heeft iemand raad ?

icon

Beste antwoord door mrfreeze 1 December 2022, 11:34

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi trouwetreinreiziger,

Ik kan me voorstellen dat schoonmakers geen tijd hebben om alles wat ze tegenkomen te gaan sorteren en uitzoeken. Dat ze brillen weggooien is wellicht inderdaad niet zo netjes.

NS verantwoordelijk stellen lijkt me zo goed als onmogelijk. Je bent ze zelf verloren en je weet helemaal niet zeker of jouw brillen ook daadwerkelijk door NS zijn weggegooid.

U bent natuurlijk zelf verantwoordelijk voor uw eigen spullen. Als u iets kwijt bent kunt u bij NS navraag doen of het nog te achterhalen is, zo niet dan is het jammer. NS aansprakelijk willen stellen voor uw eigen nalatigheid lijkt me nogal misplaatst.  

Reputatie 7
Badge +1

Wel worden sinds er dat statiegeld opzit in veel gevallen die flesjes apart gehouden. Of dat beleid is of initiatief-tja, ach, waarom zou ik me daar zorregies over maken?

Eerlijk gezegd: veel verschil tussen wel/niet met dat vleugeltje in kwaliteit heb ik nooit bemerkt-wel enorm in prijs. Dat kan dus ook wel helpen de scha wat in te perken als je notoir vergeetachtig bent.

Reageer