Waarom is de NS compleet incompetent?


Ik ben een vervent tegenstander van de trein. Al meerdere keren kennissen/vrienden nodig gehad om thuis te komen - waar de NS je doodleuk laat barsten.

 

Afgelopen zaterdag, na lang twijfelen, toch weer een keer geprobeerd.

 

Ik kwam terug van een drukke week in de VS, wil in de trein stappen van Schiphol richting Groningen - en ze melden problemen tussen Almere en Lelystad (dieren). Echt waardeloos.

Gefrustreerd regel ik een vriend om me op te halen uit Almere, en vervolgens stopt de trein doodleuk in Duivendrecht, en iedereen wordt de trein uitgesodemieterd zonder enige hulp of verantwoording.

Incompetente kneuzen. Geen vervangend vervoer, andere oplossing of wat dan ook. Alleen het bijzonder onvolwassene “ik kan er ook niets aan doen”.

 

Buiten Nderland is de trein veelal een plezier om te gebruiken. In Nederland is het te belachelijk voor woorden. Zo veel overheidsgeld, zoveel belang. En ze krijgen de zaken gewoon niet voor elkaar.

 

Prutsers


18 reacties

U kon in Duivendrecht in de NS Reisplanner opzoeken dat u verder kon reizen naar Amersfoort en daar over kon stappen richting Groningen. Er was dus wel vervangend vervoer. U hoeft niet direct iemand te bellen, maar u kunt via een omweg alsnog op uw bestemming komen.

Reputatie 7
Badge +1

Buiten Nderland is de trein veelal een plezier om te gebruiken.

Je bent al even niet meer in Duitsland geweest zo te zien. Of in Frankrijk.

Wel grappig, dat er dieren ontsnapt zijn en op het spoor lopen verwijt je de NS. Wat had je dan gewild dat de trein toch door had gereden en de dieren had aangereden en dat je dan midden in de oostvaardersplassen had gestaan en gestrand was?

Dat is nu echt de laatste plek waar ik gestrand zou willen staan omdat er daar weinig mogelijkheden zijn om alternatief vervoer te krijgen zonder enorme afstanden te lopen.

En het keren op Duivendrecht zal veroorzaakt zijn doordat er teveel treinen op Almere moesten keren opeens en ze die treinen gewoon niet kwijt konden. Dat is normaal bij het begin van een verstoring dan moet dat allemaal nog in goede banen geleidt worden.

Treinpersoneel krijgt dan alleen maar de opdracht de trein leeg te lopen op dat station en worden verder ook nergens in gekend, dus het is logisch dat zij u niets konden aangeven verder.

En over welk overheidsgeld heeft u het eigenlijk, de NS krijgt namelijk geen subsidie o.i.d.

Wel grappig, dat er dieren ontsnapt zijn en op het spoor lopen verwijt je de NS. Wat had je dan gewild dat de trein toch door had gereden en de dieren had aangereden en dat je dan midden in de oostvaardersplassen had gestaan en gestrand was?

Dat is nu echt de laatste plek waar ik gestrand zou willen staan omdat er daar weinig mogelijkheden zijn om alternatief vervoer te krijgen zonder enorme afstanden te lopen.

En het keren op Duivendrecht zal veroorzaakt zijn doordat er teveel treinen op Almere moesten keren opeens en ze die treinen gewoon niet kwijt konden. Dat is normaal bij het begin van een verstoring dan moet dat allemaal nog in goede banen geleidt worden.

Treinpersoneel krijgt dan alleen maar de opdracht de trein leeg te lopen op dat station en worden verder ook nergens in gekend, dus het is logisch dat zij u niets konden aangeven verder.

En over welk overheidsgeld heeft u het eigenlijk, de NS krijgt namelijk geen subsidie o.i.d.

moeilijk lezen? Het is natuurlijk onnozel dat treinverkeer zo lang stilligt om zoiets -  maar dat is niet het probleem. Aangekondigd to Almere, en dan stoppen na een paar minuten in Duivendrecht. En dan zoek je het maar uit. Gewoon onacceptabel.  

Buiten Nderland is de trein veelal een plezier om te gebruiken.

Je bent al even niet meer in Duitsland geweest zo te zien. Of in Frankrijk.

Vaak de ICE in Duitsland gebruikt. Nooit problemen, en super snel en comfortabel.

Reputatie 7
Badge

Hoe is het verhaal eigenlijk afgelopen? Heeft je vriend je nog kunnen ophalen met zijn auto? Of had je een taxi moeten nemen vanuit duivendrecht? 🕊

Reputatie 7

Buiten Nderland is de trein veelal een plezier om te gebruiken.

Je bent al even niet meer in Duitsland geweest zo te zien. Of in Frankrijk.

Vaak de ICE in Duitsland gebruikt. Nooit problemen, en super snel en comfortabel.

Vroeger was dat zo, tegenwoordig niet meer. Een groot deel van de ICE's komt met (lange) vertragingen aan. Of bereikt het eindstation niet. Of valt helemaal uit.

De ICE is wel duidelijk comfortabeler dan de NS Intercity’s.

Hoe is het verhaal eigenlijk afgelopen? Heeft je vriend je nog kunnen ophalen met zijn auto? Of had je een taxi moeten nemen vanuit duivendrecht? 🕊

idd gewoon, dankzij een vriend, met de auto naar huis gegaan. 

Ik weet gewoon dat je op geen enkele manier op de NS kunt rekenen. En ze flikken het elke keer weer, de zeldzame keer dat ik de trein pak.

Thanks for asking!

Buiten Nderland is de trein veelal een plezier om te gebruiken.

Je bent al even niet meer in Duitsland geweest zo te zien. Of in Frankrijk.

als we eens onze reisgeschiedenis naast elkaar leggen? Denk dat ik iets vaker buiten nederland onderweg ben dan de gemiddelde NS reiziger. Treinen in Italie zijn echt super. US beperkt - maar stip. Frankrijk geen problemen, en DB al helemaal niet. Zal allemaal wel geluk zijn, en bij de NS pech. Eindredultaat is hetzelfde. NS = problemen.

Reputatie 7
Badge

En wat wil je bereiken met dit topic? Ik lees alleen maar geklaag en getier! 

Reputatie 7
Badge +3

Dat is volgens mij ook het doel van dit topic 😎

Reputatie 7
Badge +1

Buiten Nderland is de trein veelal een plezier om te gebruiken.

Je bent al even niet meer in Duitsland geweest zo te zien. Of in Frankrijk.

Frankrijk geen problemen, en DB al helemaal niet. Zal allemaal wel geluk zijn, en bij de NS pech.

Als je in het laatste jaar in Duitsland bent geweest en geen aanzienlijke vertraging hebt opgelopen, dan heb je inderdaad geluk gehad. En in Frankrijk ben je dan waarschijnlijk net tussen de stakingen door gefietst. Kan gebeuren. Ik ben het afgelopen jaar ook een paar keer zonder vertraging in Duitsland onderweg geweest maar ik kan helaas niet zeggen dat dat in de meerderheid van de gevallen was.

Badge +3

De openingspost zegt het al toch?

Ik ben een vervent tegenstander van de trein

Dat is volgens mij ook het doel van dit topic 😎

en jij hebt ‘em door ;-) 

even mijn frustratie kwijt...

Reputatie 3

 

Ik weet gewoon dat je op geen enkele manier op de NS kunt rekenen. En ze flikken het elke keer weer, de zeldzame keer dat ik de trein pak.

Thanks for asking!

Toevallig laat NS mij, als dagelijks reiziger, even vaak in de steek als de TS die 1x per maand of minder reist. Kwestie van perceptie? 

Reputatie 3

Ergste wat er op een semi-dagelijkse basis kan gebeuren is een vertraging (meestal max 10 minuten) en of een vervallen overstap (15-30 min extra wachten)....is dat nou het einde van de wereld? 

Reputatie 7

Ergste wat er op een semi-dagelijkse basis kan gebeuren is een vertraging (meestal max 10 minuten) en of een vervallen overstap (15-30 min extra wachten)....is dat nou het einde van de wereld? 

Het wordt vervelend wanneer je afspraken mist, te laat je werk bereikt, je busaansluiting mist, je internationale overstap mist, of in het weekend, op avonden en feestdagen de aansluiting op je sprinteruurdienst mist. En als je 's avonds 15-30 minuten op een koud winderig perron rond moet hangen zonder enige voorziening. En zo zijn er natuurlijk tal van situaties die meer consequenties hebben dan gewoon af en toe een keer 10 minuten later thuis zijn.

Fijn is het wel dat je Geld terug bij Vertraging kan aanvragen. Afgelopen maand (april), als bijna dagelijkse reiziger, al 7x gedaan (waarvan 4x vanwege problemen/vertragingen op de HSL). 

Reputatie 6

Precies! De consequenties van een (flink) vertraagde trein kunnen voor de reiziger heel vervelend uitpakken. 

Reageer