Skip to main content

Als je vandaag en komende dagen op NS Reisplanner en Treinpositie.nl kijkt valt het op dat er weinig ICNG rijden. 

Vanwege werkzaamheden tussen Den Haag - Rotterdam zal de serie 1100 niet rijden. Ter compensatie daarvan wordt de serie 1000 doorgetrokken naar Eindhoven. 

Juist dan zullen dertiendelige ICNG extra goed van pas komen omdat ze met een maximumsnelheid van 200 km p/u eventuele vertragingen beter kunnen inlopen. Maar zie een klein aantal 10 - 13 bakken ICNG. En wanneer zullen er zestiendelige ICNG worden ingezet? Vooralsnog zijn er te weinig ICNG om zestiendelige ICNG in te zetten. 

Wat is de reden dat er juist weinig ICNG worden ingezet? En wel vooral de langzamere Traxx + ICR? En hoe is de balans tussen instroom van ICNG en uitstroom van Traxx + ICR? Daar heb ik geen inzicht in. 

Overigens zijn de Intercity Direct bij Amsterdam Centraal buitengewoon vol. De vakantieperiode is voor internationale treinreizigers al begonnen. 

 

...... En wanneer zullen er zestiendelige ICNG worden ingezet? Vooralsnog zijn er te weinig ICNG om zestiendelige ICNG in te zetten.....

Precies zoals je al schrijft, zo gauw er meer ICNG  treinstellen zullen ze ingezet worden. Sorry, maar eigenlijk hetzelfde antwoord als in je andere topics over ditzelfde onderwerp.

Heb geduld, dan komen ze van zelf in dienst, ook op de lijnen buiten de HSL, tot aan Lelystad aan toe zelfs.


...... En wanneer zullen er zestiendelige ICNG worden ingezet? Vooralsnog zijn er te weinig ICNG om zestiendelige ICNG in te zetten.....

Precies zoals je al schrijft, zo gauw er meer ICNG  treinstellen zullen ze ingezet worden. Sorry, maar eigenlijk hetzelfde antwoord als in je andere topics over ditzelfde onderwerp.

Heb geduld, dan komen ze van zelf in dienst, ook op de lijnen buiten de HSL, tot aan Lelystad aan toe zelfs.

Dat moet tot aan Groningen/Leeuwarden, Enschede worden. 😉


"Dat moet" is misschien een mooie gedachte maar voorlopig lijkt Lelystad de eindbestemming te worden.

Misschien ook wel gunstig, bij vertragingen en uitval.zal dit van het Zuiden via het Westen tot aan het Noorden doorwerken......


"Dat moet" is misschien een mooie gedachte maar voorlopig lijkt Lelystad de eindbestemming te worden.

Misschien ook wel gunstig, bij vertragingen en uitval.zal dit van het Zuiden via het Westen tot aan het Noorden doorwerken......

Dat is net als nu. Dus eigenlijk geen verschil. Alsof de series 700, 1800 en 2400 dat nooit hebben. Maar NS zal eerst met Alstom de ICNG betrouwbaar moeten maken. 


Normaal gesproken rijden er 6 setjes ICNG rond doordeweeks, maar met werkzaamheden kan dat minder zijn en als er stellen defect zijn uiteraard ook.


Normaal gesproken rijden er 6 setjes ICNG rond doordeweeks, maar met werkzaamheden kan dat minder zijn en als er stellen defect zijn uiteraard ook.

Waarschijnlijk zijn een aantal van de stellen inderdaad defect. Want kan ze zelf zien als ze worden overgebracht. 

Maar ben al vergeten hoeveel ICNG zijn binnengestroomd. Maar het aantal dat echt rijdt valt tegen. Er werd destijds aangegeven dat er te weinig storingsmonteurs waren. Maar er zijn zowel bij NS en Alstom een aantal andere problemen....


Ik zie ze wel, niks doen in Utrecht en Rotterdam 😁.


Het overzicht op https://www.railwiki.nl/index.php/ICNG wordt volgens mij goed bijgehouden. Er staan hier 18 vijfjes, 7 binnenlandse achtjes en 6 internationale achtjes als afgeleverd waarvan er 16 vijfjes en 6 achtjes voor reizigersdienst beschikbaar zouden moeten zijn. De geplande inzet verschilt per dag van de week maar is circa 10 tot 13 stellen per dag, de rest is reserve, in onderhoud of wordt gebruikt voor opleiding, geen idee in welke verhouding.

Momenteel lijken alle achtjes er echter uit te liggen sinds gistermiddag, geen idee waarom.


Reageer