Waarom worden er op de schermpjes in de trein weilanden laten zien in plaats van reisinformatie? | NS Community
beantwoord

Waarom worden er op de schermpjes in de trein weilanden laten zien in plaats van reisinformatie?

  • 8 December 2022
  • 4 reacties
  • 355 Bekeken

Hi, sinds dit jaar reis ik vaak verschillende en voor mij onbekende routes met de trein.
Nu valt het me vaak op dat er in de trein zelf nergens reisinformatie staat aangegeven, en de haltes worden ook niet omgeroepen. Dit heeft er voor gezorgd dat ik al meerdere keren mijn halte voorbij ben gereden, omdat ik vaak in het donker reis en daarom geen idee heb van waar ik op dat moment ben. 

Vandaar mijn vraag: waarom krijg ik in de trein alleen maar fotos van weilanden en reclame te zien? In plaats van dat er boven staat in welke trein ik zit, of waar ik op dat moment ben? 

icon

Beste antwoord door Tochjo 8 December 2022, 14:40

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Als er alleen zo'n foto te zien is op de schermen en nooit reisinformatie, dan komt dat omdat er een storing is. De foto's zijn eigenlijk foutmeldingen. Zie dit topic voor de interpretatie ervan.

Reputatie 7
Badge +3

Gisteren met een SNG gereisd waarbij geen reisinformatie zichtbaar was. Heel vervelend omdat ook de bestemmingswijzers aan de buitenzijde van de trein het niet deden. Bij instappen weet je dus niet of je wel in de goede trein stapt als er vanaf het vertrekspoor treinen naar meerdere richtingen rijden.

Reputatie 7
Badge +1

Gisteren met een SNG gereisd waarbij geen reisinformatie zichtbaar was. Heel vervelend omdat ook de bestemmingswijzers aan de buitenzijde van de trein het niet deden. Bij instappen weet je dus niet of je wel in de goede trein stapt als er vanaf het vertrekspoor treinen naar meerdere richtingen rijden.

Ik heb het idee dat hier meer problemen mee zijn, want ik zie dit bijna dagelijks. Vooral na het keren op het eind-/beginstation lijkt de reisinformatie soms het spoor bijster (😉). Pas veel later na vertrek werkt het opeens wel, maar ook regelmatig hele ritten niet. Dan inderdaad ook geen bestemmingswijzers aan de buitenzijde.

Vooral met dit soort situaties erg onhandig.

Die dingen doen het, net als de legendarische WiFi, zo ongeveer nooit, tenminste in de InterCitys.

Als je een beetje onbekend gebied ingaat is mijn oplossing meestal kijken op googlemaps met GPS aan, dan weet je wat er ongeveer aankomt. Maar, idd iets waar NS naar zou moeten kijken.

Reageer