beantwoord

Waarom worden verloren voorwerpen niet teruggebracht naar het station waarop het verloren is?

  • 13 December 2022
  • 1 reactie
  • 153 Bekeken

Ik ben vorige week vrijdag mijn luchtbed vergeten mee te nemen uit de trein in Amersfoort. Nu kreeg ik vandaag een bericht dat ik tot morgen heb om deze op te halen, in Groningen. Aangezien deze reis voor mij een halve dag zou duren en ik niet heel toevallig morgen of vandaag vrij ben, moet ik nu (minimaal) 15 euro betalen om het luchtbed wat ik eigenlijk volgende week nodig heb te laten bezorgen. Hier moet toch een betere oplossing voor zijn? 

icon

Beste antwoord door Thom 13 December 2022, 08:11

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Uw luchtbed is ingeleverd op het eindstation van uw trein, dat is de normale procedure, want de conducteur loop aan het eind van de rit de trein na. Dan levert hij de zaken in. Naar Groningen is best  een reis, maar uw luchtbed wordt na vijf dagen opgestuurd naar het centrale magazijn en dan kunnen ze het voor u opsturen, de verzendkosten zijn voor u. 

Dat is de niet onredelijke procedure. Wat u verloren bent krijgt u terug, en u betaalt niet direct mee aan de kosten van de organisatie maar wel de verzendkosten om het weer op uw adres te krijgen. Ik zou zo geen betere oplossing kunnen verzinnen. Gratis (versturen) bestaat niet in de economie, u bent degene die het heeft verloren, dan zou een ander het moeten betalen. Er zijn nu eenmaal verzendkosten als u het niet zelf ophaalt. U heeft wel uw luchtbed terug.

Reageer