beantwoord

Waarom zien we conducteurs zo weinig in de trein?


Reputatie 1

Zeg NS, ik zie erg vaak, heel erg vaak geen enkele conducteur langskomen. Ik zie ze op het perron bij vertrek, maar als de trein eenmaal rijdt dan zitten ze in een hokje, bij de machinist of in de eerste klas. En ik heb het dan over lange ritten, van meer dan een uur: van Amsterdam naar Den Bosch, van Amsterdam naar Assen… het komt zo vaak voor dat de conducteurs zich helemaal niet laten zien. Waarom is dat?

En uiteraard: er zijn ook hele goede conducteurs. Aanwezig, grappig, vriendelijk. Maar dat lijkt echt een minderheid. 

Het lijkt me niet dat er niks te doen is in de trein. Er zijn nog altijd zwartrijders, en natuurlijk de grijsrijders in de eerste klas. Er zijn smeerlappen en asocialen die het doorgaans prettige treinpubliek tot last zijn. Waar zijn de gastheren en gastvrouwen die zorgdragen voor de prettige reis waar we zoveel voor betalen?

Waarom verstoppen conducteurs zich?

 

icon

Beste antwoord door Rene74 8 June 2022, 10:04

Bekijk origineel

51 reacties

Reputatie 1

Hierboven was al de discussie over éénmansbediening die in de SNG mogelijk is. Het aantal keren per maand dat ik een hc zie controleren is al op één vinger te tellen maar ik zie nu ook steeds vaker dat ze gewoon vanuit de cabine sleutelen. Dan komen ze daar dus de hele rit niet meer uit. Is dat een nieuwe norm of is dit een gevalletje van het jezelf makkelijk maken?

Reageer