Ik ben vandaag om 21:27 ingestapt op het Amstel Station (intercity richting Den Helder rit 3774) met mijn moeder en zoontje. Ik heb de kinderwagen geplaatst op de plek waar een fiets ook zou kunnen staan. Toen ik instapte stonden er geen fietsen en zat er ook niemand. Toen we om Amsterdam Centraal aankwamen kwam er een fiets. De ze vond het niet nodig dat ik mijn kinderwagen ging verplaatsen. Even later kwam een conducteur die vond dat ik het wel moest verplaatsen. Dit deed ik. Daarna vond hij dat die plek ook niet geschikt was, want hij moest langs. Vervolgens wilde hij nog heel veel uitleg geven op een schreeuwende manier, waar ik niet op zat te wachten. Want ik wilde gewoon rustig mijn treinreis voortzetten. Hij liep vervolgens door schuifdeur naar een ander treindeel en zei tegelijkertijd Yu mapangpang in het Surinaams. Letterlijk vertaald je moeders vagina. Ik liep terug en vroeg waar hij dit deed. En hij begon het te ontkennen. Terwijl iedereen in het treinstel waar we zaten het ook hebben gehoord. Inclusief de Engels sprekende eigaren van de fiets. Kan er ook duidelijk aangegeven worden in de trein waar je je kinderwagen neer moet zetten?? Ik krijg soms het idee dat ik hem op mijn hoofd moet parkeren als er fietsen in de trein komen.
Volgens mij kan de kinderwagen op het balkon maar niet op een fietsplek. En er is een mogelijkheid om een klacht in te dienen over een medewerker.
Kinderwagens kunnen op het balkon en mogen als er geen fiets staat op een fietsplek staan. Zodra er iemand komt met een fiets dan mag de kinderwagen daar niet meer staan, fietsen hebben voorrang op een fietsplek. Datzelfde geldt voor rolstoelplekken, als de plek niet gebruikt door een rolstoel dan mag je daar een kinderwagen neerzetten.
Speciale plekken maken voor kinderwagens gaan ten koste van zitplaatsen. NS gaat dat niet doen.
Over het voorval met de conducteur kun je een klacht indienen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.