beantwoord

Wanneer gaat NS het onderhoud aan treinen verbeteren?

  • 7 November 2023
  • 4 reacties
  • 146 Bekeken

De laatste tijd valt me op dat om de haverklap hele trajecten gestremd zijn door defecte treinen.

Doet NS nog aan gepland onderhoud of worden treinen pas gerepareerd als ze onderweg stuk gaan?

En gaat NS op de korte termijn het onderhoud verbeteren of is het verstandiger om een auto aan te schaffen?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 7 November 2023, 17:42

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey Danny2

De treinen worden zeker nog wel onderhouden om zoveel mogelijk die problemen onderweg te voorkomen. Als je veel hinder ervaart op een specifiek traject, kun je dat doorgeven zodat we daarvoor nog een extra melding kunnen maken.

Reputatie 7

Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er naar verhouding wel erg veel defecte treinen zijn. Misschien komt het door intensief gebruik? Of niet al te haastige reparatie omdat ze snel weer in gebruik genomen moeten worden?

Er gaan ook best veel goederentreinen defect, maar dat zie je niet staan als ereen defecte trein vermeldt staat. Het zijn dus niet altijd treinen van NS die defect staan.

Toch kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat er naar verhouding wel erg veel defecte treinen zijn. Misschien komt het door intensief gebruik? Of niet al te haastige reparatie omdat ze snel weer in gebruik genomen moeten worden?

Eerder door het grote tekort aan technisch personeel.

Reageer