beantwoord

Wanneer langere treinen intercity Roosendaal-Zwolle?

  • 2 September 2022
  • 3 reacties
  • 185 Bekeken

Reputatie 3

De intercity van Roosendaal naar Zwolle is de afgelopen week structureel veel te kort geweest. In Nijmegen pak ik om 16:54 deze dienst ''s middags naar Zutphen. Ze bestaat dan uit een koploper met maar drie bakken. Trekken we daar het eerste klas stukje vanaf dan blijft er nog minder over.

NS geeft zo een signaal af naar de reizigers dat reizen met de NS een straf is. In deze trein staan mensen in het gangpad. Dag na dag opnieuw. Dit is dus niet incidenteel voor het weekend. NS kan zich niet excuseren dat het reizigersaanbod niet bekend is. 

De dinsdag voor de staking heeft de treinbemensing de dienst in Zutphen stilgezet omdat ze onverantwoord vol was. Dit was heel zuur voor de reizigers die verder moesten maar ik kon ze wel begrijpen, omdat een ander statement bij de NS organisatie blijkbaar niet meer binnenkomt. Ze hadden mij aangegeven dat ze er iedere dag feedback over gaven. 

Daarom nu mijn klacht er maar bij, om de zichtbaarheid te vergroten.

Mijn vraag is: wanneer stopt deze dwaling? En gaat hier weer materieel rijden dat beantwoordt aan het reizigersaanbod?

icon

Beste antwoord door Daniel 2 September 2022, 08:00

Bekijk origineel

3 reacties

Er lijken structurele problemen te zijn met de beschikbaarheid van ICM. Op.alle trajecten waar dit materieel wordt ingezet regent het klachten over de inzet van te korte treinen op drukkere uren.

Reputatie 7
Badge +2

Aanstaande maandag gaat weer een nieuw wijzigingsblad in, dat is doorgaans het moment waarop materieelinzet structureel wordt aangepast.

Ik mag inderdaad hopen dat diverse treinen dan weer langer worden, want zeker met de terugkeer van het studentenverkeer is het op diverse plekken nogal krap nu. Geen garantie dat dat ook echt gebeurd echter, ervaringen uit het verleden leren dat er soms aanpassingen in de inzet plaatsvinden waarvan iedereen weet dat het nooit gaat passen. Behalve de planning bij NS blijkbaar.

@Tamzin Nooit wat over dergelijke problemen gehoord, maar denk dat het probleem eerder in de beschikbaarheid van kleine eenheden zit. ICM wordt al jaren veel te krap mee gepland namelijk, al helemaal in de spits tijdens de zomer is NS fan van losse stelletjes. En een losse ICM is nou eenmaal een stuk kleiner dan een losse dubbeldekker.

Reputatie 7
Badge +1

Volgens mij is het toverwoord bij NS nog steeds personeelstekort wat te pas en te onpas wordt ingezet om allerlei problemen te maskeren. Gisteren ook weer een aantal keren in treinen gezeten waarbij iedereen die een beetje kan nadenken weet dat dat niet gaat passen. Een hoop geklaag tot gevolg.

Mensen zijn het goed zat om als vee vervoerd te worden zeker tegen de prijzen die NS daarvoor in rekening brengt. Personeel was weer bezig met verstoppertje spelen op een reis die toch 2 keer 150 kilometer in beslag nam. 

Reageer