De intercity van Roosendaal naar Zwolle is de afgelopen week structureel veel te kort geweest. In Nijmegen pak ik om 16:54 deze dienst ''s middags naar Zutphen. Ze bestaat dan uit een koploper met maar drie bakken. Trekken we daar het eerste klas stukje vanaf dan blijft er nog minder over.
NS geeft zo een signaal af naar de reizigers dat reizen met de NS een straf is. In deze trein staan mensen in het gangpad. Dag na dag opnieuw. Dit is dus niet incidenteel voor het weekend. NS kan zich niet excuseren dat het reizigersaanbod niet bekend is.
De dinsdag voor de staking heeft de treinbemensing de dienst in Zutphen stilgezet omdat ze onverantwoord vol was. Dit was heel zuur voor de reizigers die verder moesten maar ik kon ze wel begrijpen, omdat een ander statement bij de NS organisatie blijkbaar niet meer binnenkomt. Ze hadden mij aangegeven dat ze er iedere dag feedback over gaven.
Daarom nu mijn klacht er maar bij, om de zichtbaarheid te vergroten.
Mijn vraag is: wanneer stopt deze dwaling? En gaat hier weer materieel rijden dat beantwoordt aan het reizigersaanbod?