Skip to main content
beantwoord

Wanneer worden 'fatbikes' nou eindelijk in de trein verboden?

  • 24 July 2024
  • 5 reacties
  • 429 Bekeken

Ik ben al eens geconfronteerd met een Tokkie-Trollator in de trein.

Diagonaal over een heel balkon.

 

Laatst zag ik ook iemand met zo'n lomp onding door de stationshal lopen.

Bij navraag bij een voorlichtster bleek het nog niet verboden om ze mee te nemen.

Maar deze medewerker was het geheel met me eens dat dat zou moeten.

Een scooter of een brommer mag immers ook niet mee.

 

Mak daar a.j.b. zo snel mogelijk werk van.

Ik vrees dat we anders toch echt door brutale apen met die dingen overspoeld gaan worden.

 

 

5 reacties

Reputatie 7

Je hebt inmiddels in 2 andere topics iets geschreven (2x precies hetzelfde) over fatbikes en nu nog eens een topic geopend, ik denk niet dat dat de bedoeling is 😉😉.

 

Een fatbike heeft niet hetzelfde formaat als een scooter of brommer, en er is gewoon nog genoeg ruimte voor andere fietsen wanneer er een fatbike mee gaat. Lijkt me sterk dat hier verandering in zal komen... Maar een moderator zal het vast voor je doorgeven.

Badge +3

Dus als zo’n lompe aso-rollator gewoon mee mag, zou een scooter volgens jou ineens ook mogen?

Ja, ze bestaan (de rollators én de aso’s) maar voor iemand die 200 kg weegt lijkt het me absoluut een hulpmiddel, scheelt ook weer reisassistentie… https://www.youtube.com/watch?v=mVTrJ_v1Qfw

Laatst zag ik ook iemand met zo'n lomp onding door de stationshal lopen.

Bij navraag bij een voorlichtster bleek het nog niet verboden om ze mee te nemen.

Zolang het niet verboden is begrijp ik niet waarom u klaagt. En wat een individuele medewerker van NS vindt is daarbij niet relevant.

Als er trouwens ooit een verbod komt zal dat zijn om die dingen in de trein mee te nemen, niet om ermee door de stationshal te lopen.

Overigens lijkt de politiek weinig te voelen voor een verbod op fatbikes en andere electrische fietsen. Er is in Nederland al zoveel verboden dat zelfs de politiek nu toch wat terughoudender lijkt te worden.

Reputatie 6

Ik ben geen fat bike gebruiker maar zie geen probleem. Je mag een fiets meenemen in de trein. Voor de uitrusting en afmetingen van een fiets zijn wettelijke regels. Het zou toch een beetje vreemd zijn als de NS eigen regels gaat opstellen waarin zij beschrijven wat volgens hun een fiets is. 

.....Het zou toch een beetje vreemd zijn als de NS eigen regels gaat opstellen waarin zij beschrijven wat volgens hun een fiets is..... 

Dat kan prima, ze zijn er al voor vouwfietsen en bagage. Sommige alhier pleiten er zelfs voor dat voor een iets grotere koffer fors extra betaald moet worden, ook dat kan zomaar ingevoerd worden.

Tsja, en dan zijn de kinderwagens aan de beurt......

Reageer