beantwoord

wat is de meerrwaarde van de 1ste klas?

  • 17 June 2022
  • 2 reacties
  • 372 Bekeken

Reputatie 1

Wat is tegenwoordnog de meerwaarde van de eerste klasse, je hebt wat luxere stoelen en altijd zit plaats, maar extra service etc is er niet meer.

Wat is dan nog de meerwaarde van de 1ste klas?

Ik zie dat de 1ste kals maar marginaal bezet is zijn dat geen veelste dure kilometers om lege stoelen te laten rijden?
 

Kunnen we niet beter de 1ste klas laten vervallen, en vervangen door 2de klas stilte coupé, want dit werkt wel mensen die silte coupe zien en daar geen behoefte aan hebben lopen door en de mensen die daarwillen zitten komen er wel, en het is er altijd lekker rustig is mijn ervaring.q

icon

Beste antwoord door Daniel 17 June 2022, 07:52

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +2

De meerwaarde zit 'm in ruimte, rust en grote kans op een zitplaats. Die rust is trouwens in 2e klasse stiltecoupés vaak ook ver te zoeken, terwijl je voor rust in de 1e klasse vaak niet eens een stiltecoupé nodig hebt.

De marginale bezetting herken ik trouwens niet. Dat is wellicht nu in de spits zo omdat juist degenen die op dat moment 1e klas zouden reizen (zakelijk verkeer) nog maar beperkt terug in het OV is.

In de daluren en het weekend is de bezetting echter een stuk hoger, maar wordt de meerwaarde geregeld wel teniet gedaan door het totale gebrek aan controle en het daardoor hoge aantal grijsrijders.

Reputatie 7

Kunnen we niet beter de 1ste klas laten vervallen, en vervangen door 2de klas stilte coupé, want dit werkt wel mensen die silte coupe zien en daar geen behoefte aan hebben lopen door en de mensen die daarwillen zitten komen er wel, en het is er altijd lekker rustig is mijn ervaring.

Dat laatste heb ik beslist nooit zo ervaren 🤔 

Om wat rustiger te kunnen reizen doe ik dat in de 1e klas.

Maar over het nut en de betwijfelde waarde van 1e klasreizen zijn al heel veel topics op dit forum.

Reageer